2020 yra būtent tie metai, kai daugeliui iš mūsų teko prisitaikyti prie naujos kasdienės rutinos. Ši naujai įsigaliojusi rutina padidino tiek nešiojamųjų kompiuterių, tiek ir planšečių pardavimus. Paprastas paaiškinimas yra tai, jog mokykloje besimokantiems vaikams išaugo poreikis nešiojamiems įrenginiams, kad šie galėtų toliau mokytis nuotoliniu būdu, o suaugusiems prisireikė tinkamų bei patogių IT sprendimų, kurie leistų šiems efektyviai dirbti namuose.
Naujai paskelbta „Canalys“ ataskaita parodė kaip stipriai šiais kalendoriniais metais pasikeitė kompiuterių rinkos padėtis. 2020 metais didžiausias pardavimų augimas užfiksuotas tarp „Chromebook“ tipo kompiuterių, kurių apytiksliai buvo parduota virš 9,4 mln. vienetų, o lyginant praėjusių ir šių metų trečiuosius ketvirčius, užfiksuotas net 122 procentų augimas. Planšetinių kompiuterių pardavimai taip pat augo – maždaug 88 procentais. Tuo tarpu stalinių kompiuterių paklausa stipriai sumenko. Stalinių kompiuterių gamintojai gavo maždaug trečdaliu mažiau užsakymų nei pernai.
„Chromebook“ serijos kompiuteriai ir planšetiniai kompiuteriai su papildomos klaviatūros galimybe puikiai atspindi lengvai prieinamų asmeninių kompiuterių segmentą, o tokios pasaulinės kompanijos kaip „HP“ ir „Lenovo“, kurios šį ketvirtį pardavė daugiausiai „Chromebook“ įrenginių, netgi spartino gamybą, kad patenkintų padidėjusią įrenginių paklausą. Žemiau pavaizduotose lentelėse galėsite išsamiau susipažinti su „Canalys“ įmonės surinkta statistika.
„Lenovo“ užima 18,9 proc. rinkos dalį su 23,4 mln. vienetų, tai yra 11,6 proc. daugiau nei prieš praeitais metais. „Apple“ pardavė daugiau nei 22 milijonus vienetų, o per metus pardavimai išaugo 40,9 proc. Iš visų didžiųjų gamintojų „Samsung“ užfiksavo didžiausią parduotų produktų augimą. Pietų Korėjos milžinė pardavė apie 10 mln. vienetų, kas sudarė apie 86 procentus augimo lyginant su praėjusiais metais. Bendra rinka rodiklis išaugo 27 proc., o šį ketvirtį bendrai buvo parduota 124,4 mln. nešiojamųjų ir stalinių įrenginių.
Kalbant apie planšetinių kompiuterių rinką, gamintojai „Apple“, „Samsung“ ir „Huawei“ užėmė atitinkamai tris pirmąsias vietas pagal parduotų įrenginių skaičių. Toliau už jų rikiavosi „Amazon“ ir „Lenovo“, kurios atitinkamai užėmė ketvirtą ir penktą vietas. „Samsung“ šį ketvirtį pardavė apie milijoną planšetinių kompiuterių, tuo tarpu „Apple“ užfiksavo apie 15,2 milijono parduotų vienetų. Kiekvienas iš 5 geriausių planšečių pardavėjų per trečiąjį ketvirtį fiksavo augimą, tuo tarpu pati rinka išaugo 43,3 proc., o per šį ketvirtį iš viso buvo nupirkta apie 44,3 milijono planšetinių įrenginių.
„Chromebook“ kompiuterių paklausa taip pat pastebimai augo: didžiausiais pardavimais galėjo pasidžiaugti HP (parduota kiek daugiau nei 3,2 mln. vienetų), tačiau Kinijos bendrovė „Lenovo“ užfiksavo rekordinį augimą – net 321,2 procentus. Iš viso buvo parduota apie 1,8 mln. vienetų, palyginti su vos 397 tūkstančiais vienetų praėjusiais metais tuo pat metu.