Amerikiečių pedagogai šiuo metu svarsto, kaip pakelti moksleivių išsilavinimo lygį, ypač žemesnėse klasėse. Iš daugybės siūlomų alternatyvų bene didžiausio susidomėjimo sulaukė naujų vaizdo žaidimų kaip mokomosios medžiagos panaudojimas.
Be abejo, niekas nevers vaikų pamokų metu žaisti „Doom“ arba „Mortal Kombat“ bei kitų, agresiją skatinančių, žaidimų. Tačiau, kaip teigia Indianos universiteto profesorius Sasha Barab, geros mokomosios programos gali duoti naudos.
Pavyzdžiui, viename anksčiau minėto profesoriaus sukurtame žaidime virtualus tyrinėtojas turi atlikti įvairius gebėjimus lavinančias užduotis, kad suprastų, kodėl virtualiame parke miršta tokia pat virtuali žuvytė. Pasak profesoriaus, jei šalies valdžia nesiims atitinkamų veiksmų įdiegiant naujas mokymo priemones, amerikiečių vaikai savo žiniomis greitai ims atsilikinėti nuo bendraamžių kitose šalyse.
Šiuo metu „New Visions for Public Schools“ grupė rengia naujas mokymosi programas Niujorko mokykloms, kurių dalimi taps kompiuteriniai žaidimai. Pasak autorių, daug pedagogų yra sunerimę dėl tokių naujovių, tačiau praktiškai visi mokytojai, ypač žemesnėse klasėse, vaikų žinioms ugdyti jau naudoja žaidimus, tik kol kas žaidimai vyksta realiame pasaulyje, o ne virtualiajame.