Kompiuterinių žaidimų konsolės rūpi visiems, – nuo vaikų iki generolų. Tačiau jų žaidimai gerokai skiriasi.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
Praeitą dešimtmetį inžinierius Gaurav Khanna iš Massachusettso universiteto Dartmoutho fizikos fakulteto sukūrė superkompiuterį, panaudodamas tam 200 „PlayStation 3“ konsolių. Apie jo kūrinį sužinojo kariškiai, ir JAV KOP užsakė sukurti analogišką, tik daug galingesnį. Jis buvo pavadintas „Condor Cluster“ ir tuomet tapo 33 pagal galingumą superkompiuteriu. Dabar, kai projektas išslaptintas, apie jį galima papasakoti daugiau.
JAV kariškių pasirinkimą pirkti žaidimų konsoles vietoje įprastų asmeninių kompiuterių lėmė trys faktoriai. Visų pirma, tai buvo paprasta, plačiai paplitusi ir prieinama prekė. Antra, konsolės puikiai tiko darbui su didelės raiškos grafika. O Romoje, Niujorke esantį „Condor Cluster“ kaip tik planuota naudoti radarų tobulinimui, palydovinių fotografijų analizei ir objektų atpažinimui, dirbtinio intelekto tyrimams.
Tačiau pagrindinė priežastis, be abejo, finansinė. KOP kiekvienam superkompiuterio skaičiavimo moduliui skyrė po $10 000. O „PlayStation 3“ konsolės kainavo vos $400 – nauda netgi labai akivaizdi. Mintys apie biudžeto ekonomiją taip prikaustė kariškių dėmesį, kad jie kaip reikiant neišnagrinėjo saugumo klausimo. „PlayStation 3“ idealiai veikė su „Linux“, tačiau vėliau buvo atrasta tiek pažeidžiamumų, kad kiti šios platformos projektai buvo automatiškai užblokuoti.
Gi pats „Condor Cluster“ buvo sukurtas, paleistas ir buvo naudingas. Jis buvo sukurtas iš 1760 „Playstation 3“ konsolių, padalintų į 186 grafinius blokus ir 84 koordinuojančius serverius. Superkompiuterio darbinis našumas buvo įspūdingi 500 terflopsų*. * teraflopsas – trilijonas slankaus kablelio operacijų per sekundę TFLOPS – 10¹² FLOPS (Floating Point Operations Per Second)