Teisinga, patikima ir naujausia informacija apie ekstremaliąją situaciją, karantiną ir koronavirusą iš oficialių šaltinių šiandien yra nepaprastai svarbi. Siekiant palengvinti tokios informacijos teikimą visuomenei, tinklalapyje www.koronastop.lt įdiegtas automatizuotas pokalbių robotas – „ViLTė“. Tai naujas būdas informaciją gauti greitai ir bet kuriuo paros metu, o tai ypač aktualu, kai šalyje daugėja koronaviruso atvejų ir žmonių, kurie įvairiais klausimais kreipiasi pagalbos linijomis. Šis virtualus pokalbių robotas, veikiantis pasitelkus dirbtinį intelektą, jau gali suprasti ir lietuvių bei anglų kalbomis pateikti oficialius ir patikimus atsakymus į tūkstančius piliečiams kylančių klausimų apie koronavirusą, kelionių apribojimus, valstybės paramą verslui ir daugybę kitų.
Virtualus pokalbių robotas savo veiklą pradeda Vyriausybės tinklalapyje, pateikiančiame svarbiausią informaciją apie naujojo koronaviruso plitimą Lietuvoje.
„Nors „ViLTė“ – dar labai naujas sprendimas, pasitelkus dirbtinį intelektą ši programa sparčiai „mokosi“ – kuo daugiau klausimų užduodama, tuo išmanesnė ji tampa. Laikui bėgant ji galės teikti vis daugiau patikimų atsakymų į piliečiams kylančius klausimus. Tikimės taip pasiekti dar didesnę visuomenės dalį. Džiaugiamės, galėdami šį sprendimą išbandyti pirmi ir viliamės, kad tai paskatins ir kitas institucijas diegti panašius sprendimus“, – teigia Visuomenės informavimo grupės vadovas Giedrius Surplys.
Šio virtualaus pokalbių roboto diegimą viešajame sektoriuje inicijavo Ekonomikos ir inovacijų ministerija. „Skaitmeninė transformacija keičia žaidimo taisykles ne tik versle, bet ir viešajame sektoriuje. Šiandien puikus to pavyzdys – sprendimas „ViLTė“, atsiradęs hakatono metu ir toliau vystomas bendradarbiaujant viešojo sektoriaus ir startuolio komandoms“, – teigė ekonomikos ir inovacijų viceministras Elijus Čivilis.
Sprendimas dėl roboto „ViLTė“ buvo sukurtas per hakatoną „Hack the Crisis“ , kurio vieni iš organizatorių buvo laboratorijos „GovTech“ komanda iš Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA), ir komisijos įvertintas kaip vienas geriausių hakatono sprendimų. Techniniu šios idėjos įgyvendinimu rūpinosi Informacinės visuomenės plėtros komitetas, bendradarbiaudamas su roboto „ViLTė“ kūrėjų komanda.