Elektromobiliai neturi išmetamojo vamzdžio, todėl neteršia aplinkos? Būtų gerai, jei tai būtų tiesa. Jų baterijas įmanoma perdirbti, tačiau jose yra daug aplinkai pavojingų medžiagų. Ar nebūtų geriau, jei elektromobilių baterijos nebūtų pilnos teršalų? „Mercedes-Benz“ taip mano, todėl kuria organines baterijas.
Sausį „Mercedes-Benz“ parodė AVTR viziją. Tai- ateities automobilio koncepcija, turinti mažai ką bendro su realybe. Laikykite šį kūrinį moksline fantastika. Kaip mokslinės fantastikos filmai yra ne tik menas, bet ir ateities prognozė, taip ir AVTR bando parodyti kryptį, link kur turėtų judėti „Mercedes-Benz“ automobiliai. Vienas iš dalykų, pasislėpusių po blizgiu AVTR muliažu- organinių baterijų vizija. Ir ši technologija, pasak „Mercedes-Benz“, gali pasirodyti jau po 15 metų.
„Mercedes-Benz“ AVTR – abstrakti ateities elektromobilio vizija © Gamintojo nuotrauka
Organinės baterijos – tai grafeno pagrindo akumuliatoriai su vandens elektrolitu. Jose vyksta organinės chemijos procesai ir joms nereikia jokių retų ar toksiškų medžiagų. „Mercedes-Benz“ teigia, kad pirminiai bandymai rodo, jog tokios grafeno baterijos būtų greitai įkraunamos ir pasižymėtų puikiu energijos tankiu (vadinasi, būtų talpios).
Beje, būtina paminėti, kad žodis „organinė“ šiuo atveju reiškia „anglies pagrindo“. Kartais žmonės mano, kad tai yra būtinai susiję su kuo nors gyvu. Iš tikrųjų organinės baterijos savo pavadinimą gavo dėl organinės chemijos – chemijos mokslo šakos, nagrinėjančios anglies atomus turinčių junginių struktūrą, savybes ir reakcijas.
„Mercedes-Benz“ teigia, kad organinės baterijos būtų lengvai visiškai perdirbamos ir šis procesas nebūtų žalingas aplinkai. Dabartinės baterijos irgi yra perdirbamos, tačiau pats procesas vis dar kelia klausimų. Priklausomai nuo baterijos konstrukcijos bent 10 % baterijos medžiagų nėra perdirbamos.
Iki 2039 metų „Mercedes-Benz“ nori tapti visiškai CO2-neutraliu gamintoju. šis tikslas apima visą automobilio gyvenimą – nuo gamybos iki perdirbimo. „Mercedes-Benz“ nori pasirūpinti, kad kompanijos automobiliai naudotų ekologiškas baterijas, kuriose būtų kiek įmanoma mažiau kontroversiškų medžiagų, tokių kaip kobaltas ir litis.
Tų medžiagų naudojimą automobiliuose galima mažinti įvairiai. Vienas iš būdų – mažinti pačias baterijas. „Mercedes-Benz“ inžinieriai mano, kad net ir dabartinės ličio jonų baterijos galėtų būti 25 % talpesnės. Tai reiškia, kad tam pačiam atstumui įveikti pakaktų mažesnių elementų. „Mercedes-Benz“ taip pat domisi kietojo būvio baterijomis ir, žinoma, organinėmis baterijomis.