Atliktas tyrimas nustatė, kad kompiuteriniu saugumu besirūpinanti „Avast“ praktikuoja vartotojų asmeninių duomenų pardavimą. Nemokamas antivirusines programas siūlanti kompanija anonimiškai renka asmeninius duomenis, o tokios informacijos valdytojams sekti visą vartotojų veiklą internete.
„Avast“ ir jos dukterinė įmonė „AVG“ buvo susekti renkant ir pardavinėjant nemokamų antivirusinių programų naudotojų asmeninę informaciją. „PCMag“ ir „Motherboard“ atliko bendrą tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kad antivirusinė programa išduoda savo vartotojų duomenis technologijų gigantams „Microsoft“, „Amazon“ ar „Google“. Taip pat kilo įtarimai, jog duomenys galėjo būti parduoti ir juodojoje rinkoje.
Nemokamas „AVG“ antivirusinė programa stebi visą jūsų veiklą internete ir dalijasi ja su savo dukterine įmone „Jumpshot“, kurios specializacija yra internetinė rinkodara. Visų pirma, ji renka naršymo istoriją ir duomenis, susijusius su pirkimais internetu, taigi „Jumpshot“ klientai gali tiksliai žinoti jūsų apsipirkimus ir kokio tipo vartotojas esate. Prieš naudojantis „Avast“ programine įranga yra siūloma galimybė sutikti su taisyklėmis arba jų atsisakyti. Programa patikslina, kad jie „yra visiškai anonimiški ir negali būti naudojami jūsų tapatybei nustatyti ar kitaip susieti“.
„PCMag“ ir „Motherboard“ tyrimas rodo, kad renkama duomenų bazė toli gražu nėra anoniminė. Nors „Avast“ teikiama apsauga nėra susietas su IP ar el. pašto adresu, ji yra siejama su įmonės vadinamu „įrenginio ID“. Šis unikalus ir nuolatinis identifikatorius turėtų garantuoti jūsų anonimiškumą, tačiau iš tikrųjų jis išduoda jūsų tapatybę.
Jei įrenginio ID 1234 perėjo į „Amazon“ ir nusipirko „iPad Pro“ iš „Safari v.13.0.4“ 2015-12-25 14 val. 34 min. 33 s ir 72 ms, „Amazon“, nusipirkusi „Avast“ surinktą informaciją neturi jokių problemų patikrinti, kas šis žmogus yra ir kur dar jis lankosi, bei ką perka.
Paskelbus skandalingo tyrimo duomenis, „Avast“ saugumo specialistas atsakė, kad įmonė prisiima visą atsakomybę suderinant vartotojų privatumą su būtinų duomenų naudojimu jų pagrindiniuose saugos produktuose. „Mūsų privatumo politikoje išsamiai aprašytos apsaugos, kurias naudojame visiems savo vartotojams. Jie taip pat gali pasirinkti pakoreguoti savo privatumo lygį naudodamiesi įvairiais parametrais, kurie yra mūsų gaminiuose. Tai apima bet kokio duomenų naudojimo, bet kuriuo metu valdymą. Mes savanoriškai laikomės privatumo reikalavimų, nustatytų GDPR ir Kalifornijos vartotojų apsaugos įstatyme (CCPA) visam pasauliniam vartotojų ratui“, – pakomentavo „Avast“.
Interneto eroje vis mažiau produktų tampa nemokami, kai kurie gamintojai leidžia išbandyti jų produktus ir tik vėliau paprašo užmokesčio, o kai kurie siūlo visą laiką nemokamas paslaugas, užslėpdami tam tikrus pasirinkimo bei sutikimo punktus, kurių dėka vartotojai patys tampa preke. Šis metodas akivaizdžiai kelia pasitikėjimo problemų, ypač tada, kai paslauga ar programinė įranga turėtų mus apsaugoti ir užtikrinti mūsų konfidencialumą. Tad, jei turite savo kompiuteriuose „Avast“ ar „AVG“ antivirusines programas, patariame jų atsisakyti pasirenkant geresnę arba bent jau atidžiai peržiūrėti nustatymus atjungiant duomenų rinkimą.