„Kaspersky“ atliko tyrimą, kuriame analizavo, kaip vartotojai reaguoja į kibernetinius nusikaltimus ir kibernetinio saugumo temą trijose Baltijos šalyse: Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Šiuo tyrimu, kuris buvo vykdomas kaip bendrovės „Skaitmeninės pagirios“ (angl. Digital Hangover) kampanijos dalis, siekiama konkretizuoti riziką, su kuria gali susidurti interneto ir socialinių tinklų vartotojai, kai skaitmeninėje erdvėje elgiasi neatsakingai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Skaitmeninių pagirių“ kampanija siekia padėti vartotojams išvengti apgailestavimų dėl to, ką jie pasidalina, priima ar atsisiunčia internete, kad taip sumažintų asmens duomenų ir tapatybės vagysčių, intymių nuotraukų paviešinimo atvejų, pinigų vagysčių ir vaiko teisių pažeidimų skaičių.
„Kodėl kampanijos pavadinimas „Skaitmeninės pagirios“? „Kaspersky“ nustatė, kad vartotojų elgesys socialinių tinklų erdvėje yra labai panašus į jų elgesį vakarėliuose: vartotojai pasiima daugiau nei turėtų, yra itin atviri ir linkę labiau pasitikėti svetimais žmonėmis. Kitą dieną šios pagirios po truputį primena jiems apie jų klaidas ir neapgalvotus veiksmus, bet tada jau būna per vėlu kažką pakeisti“, – sakė Andis Steinmanis, „Kaspersky“ vykdomasis direktorius Baltijos šalyse.
Kai kurie apklausos rezultatai buvo gana netikėti: 86 proc. lietuvių nėra pasidarę intymaus pobūdžio nuotraukų, o 75 proc. respondentų niekada nesigailėjo, kad savo socialiniuose tinkluose paskelbė tam tikrą informaciją. 93 proc. lietuvių teigė, kad niekada nesidalintų nuotraukomis, kuriose dėvi tik keletą drabužių. Tik 6 proc. gailisi vakarėliuose padarytų nuotraukų. O 74 proc. respondentų mieliau visam laikui paaukotų savo socialinius tinklus, nei sutiktų, kad būtų pavogta jų transporto priemonė arba kažkas įsilaužtų į jų namus.
Siekdami išlaikyti saugumą, respondentai iš Baltijos šalių yra linkę būti atsakingi ir atsargūs, tačiau „Kaspersky“ rekomenduoja naudoti patikimą ir stiprų saugumo sprendimą.