Japonijos įmonė „Sony“ patvirtino, jog jų ateinančios kartos žaidimų kompiuteris bus pavadintas „PlayStation 5“ ir numatoma jo prekybos pradžia yra 2020 metų šventinis sezonas, rašo „The Verge“.
Asociatyvi nuotr.
Kartu buvo atskleistos kelios naujienos susijusios su naujojo kompiuterio valdymo pulteliu. Esminė jų – pastarąsias keturias „PlayStation“ kartas naudota vibravimo technologija bus keičiama į naują „lytėjimo atsako“ (angl. haptic feedback) technologiją, kuri, kaip žadama, galės žaidėjui perduoti „platesnį atgalinio ryšio variantų spektrą“.
Kitas nemenkas pokytis, apie kurį informavo „Sony“ – tai technologija, pavadinta „adaptyviais mygtukais“. Ji daugiausiai paveiks L2 ir R2 mygtukų veikimą ant kompiuterio valdymo pultelio. Anot „Sony“, žaidimų kūrėjai galės patys užprogramuoti šių mygtukų pasipriešinimą spaudimui – tai bus juntama, pavyzdžiui, įtempinėjant lanką ar vairuojant automobilį per raižytą vietovę. Panašią technologiją anksčiau šiais metais jau patentavo „Microsoft“, gaminanti didžiausią „PlayStation“ kompiuterių konkurentą „Xbox“.
Leidinio „Wired“ žurnalistai, gavę išskirtinę galimybę susipažinti su „DualShock 5“ pulteliu, skirtu naujajam kompiuteriui, tvirtina, jog jis yra „neįtikėtinai panašus į „DualShock 4“, kuris naudojamas dabartinės kartos kompiuteriuose“. Tiesa, „Sony“ net nepatvirtino, kad pultelis vadinsis būtent taip. Už tai žurnalistai atskleidė, kad pulteliai bus prijungiami laidu per USB-C jungtį, juose bus didesnės talpos akumuliatorius ir aukštesnės kokybės garsiakalbiai.
Per interviu su žurnalistais „Sony Interactive Entertainment“ vadovas Jimas Ryanas bei „PlayStation 5“ sistemų architektas Markas Cerny pateikė ir daugiau informacijos apie būsimuosius kompiuterius. M.Cerny prasitarė, kad vaizdo plokštėje bus „ray tracing“ technologijos greitintuvas.
Patvirtinta ir tai, kad kompiuteriuose bus optinių diskų skaitytuvas, nuskaitantis 100 GB talpos „Blu-ray“ diskus, tačiau visus žaidimus, kurie bus įsigyjami tokiu pavidalu, vis vien reikės įdiegti į vidinį SSD tipo duomenų kaupiklį.
SSD duomenų kaupiklis kol kas yra bene svarbiausias iš technologinės pusės jau dabar atskleistas kompiuterio patobulinimas. Įmonės atstovai tikina, jog žaidimus diegtis bus būtina dėl to, jog iš SSD diskų informacija yra nuskaitoma gerokai sparčiau nei iš optinio disko. Anot „Sony“, SSD patobulinimai reikš ne tik tai, kad žaidimai veiks greičiau, bet ir užims mažiau vietos kaupiklyje. Be to, žaidimų kūrėjai galės pasirinkti pasiūlyti žaidėjui dalinį įdiegimą – pavyzdžiui, žaidimo epizodais ar tik vienam arba tik keliems žaidėjams skirtą žaidimo versiją.
Naujame kompiuteryje bus visiškai nauja vartotojo sąsaja, kurioje kur kas daugiau dėmesio bus skirta tarpusavio bendravimo elementams. „Sony“ žada, kad dar pagrindiniame kompiuterio valdymo ekrane žaidėjas galės pasirinkti, ar norės įjungti konkretų vienam žaidėjui skirtą lygį, ar daugelio žaidėjų partiją, be būtinybės pirmiausiai įjungti patį žaidimą ir tik per jo vidinius meniu susirasti, ką norima veikti.
Jau anksčiau šiais metais buvo patvirtinta, kad naujame žaidimų kompiuteryje bus aštuonių branduolių pagrindinis procesorius (tai bus „AMD Ryzen“ trečiosios procesorių kartos atstovas) ir specialiai šiems kompiuteriams sukurta vaizdo plokštė, kurios pagrindas bus „AMD Radeon Navi“ architektūra. Žaidėjai turės galimybę mėgautis 8K raiškos vaizdu (arba 4K raiškos vaizdu su 120 Hz vaizdo atnaujinimo dažniu), „trimačiu garsu“, kur kas mažesnėmis energijos sąnaudomis, atgaliniu suderinamumu su „PlayStation 4“.
Bet daug detalų iki šiol nėra žinoma: kokius SSD kaupiklio variantus „Sony“ pasiūlys, kokios bus patobulintos virtualios realybės technologijos, kaip atrodys kompiuteris.