Remiantis „Kaspersky“ duomenimis, „YouTube“ vartotojai su kibernetiniu sukčiavimu susiduria gana dažnai, rašoma pranešime spaudai. Naujausia sukčiavimo schema yra gana paprasta – kibernetiniai nusikaltėliai susikuria naują „YouTube“ paskyrą ir pakeičia profilio nuotrauką bei kanalo pavadinimą į tokius, kurie identiškai sutampa su garsaus „YouTube“ tinklaraštininko duomenimis. Paskui išsiunčiamos užklausos, kuriose yra rodomas tik kanalo pavadinimas ir profilio nuotrauka, ir taip sukuriamas gana įtikinamas tiesioginis pranešimas. Šiuose pranešimuose vartotojo dažniausiai prašoma paspausti nuorodą, nukreipiančią į apgaulingą tinklalapį, ir ten pateikti savo asmeninius duomenis.
Daugybė geriausių „YouTube“ turinio kūrėjų, tokių kaip Marques Brownlee, Philip DeFranco, James Charles, Jeffree Star, Lewis Hilsenteger iš Unbox Therapy, Bhad Bhabie, Craig Thompson, Deji („ComedyShortsGamer“) ir Ryland Adams, jau susidūrė su šia problema.
O kibernetiniai nusikaltėliai, nukreipdami vartotojus iš vieno internetinio puslapio į kitą, taip užsidirba pinigų. Jie kaupia paspaudimus į nukreipimo puslapius ir iš organizacijų, kurios juos remia, gauna tam tikrą atlygį. Taip pat šio proceso metu galima „pasigauti“ išpirkos reikalaujančias kenkėjiškas programas ar bankinius Trojan virusus.
Keletas „Kaspersky“ patarimų, kaip galite apsaugoti savo „YouTube“ paskyrą:
- Atidžiai patikrinkite visas draugų užklausas ar tiesioginius pranešimus. Išsiaiškinkite, kas yra tikrasis siuntėjas ir, jeigu jų kanalas turi oficialų statusą, atidžiai perskaitykite jų kanalo turinį;
- Niekados neskelbkite savo asmeninės informacijos svetainėse, į kurias esate nukreipti per „YouTube“ platformoje gaunamus pranešimus;
- Naudokite patikimus saugumo sprendimus, kurie įspės, kai spustelėtos nuorodos jus bandys nukreipti į sukčiavimo ar kitus kenkėjiškus tinklalapius.
Be to, pastebima ir kita tendencija. Kibernetiniai nusikaltėliai bando pasisavinti „YouTube“ paskyras, kurios turi daugiau nei tūkstantį prenumeratorių. Toks turinio kūrėjas gali gauti suklastotą pranešimą apie „YouTube“ kanalo monetizavimą, kuriame prašoma užpildyti duomenis ir atsakyti į elektroninį laišką. Informacija, kurios reikalauja sukčiai, apima kanalo URL adresą ir slaptažodį. Tokiu atveju patariame įgalinti dviejų veiksnių paskyros autentifikavimą.