Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad šiandien vartotojams atveriamas Standartizuotų buhalterinės apskaitos duomenų kaupimo ir tvarkymo posistemis (toliau i.SAF-T). i.SAF-T – viena iš septynių Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) dalių. VMI paprašius, šiais metais teikti SAF-T rinkmenas už 2017 m. ir vėlesnius metus turi būti pasirengę apie 10 tūkst. verslo atstovų.
„Standartizuotas buhalterinės apskaitos duomenų teikimo būdas leis verslo atstovams atsisakyti popierinių dokumentų rengimo ir patikrinimui reikiamą informaciją pateikti nuotoliniu būdu. Nuo šiandien mokesčių mokėtojai turės galimybę pasitikrinti parengtas SAF-T rinkmenas. Jas įkėlus į i.SAF-T posistemį bus atliekami tikrinimo veiksmai, kurių rezultatai patogia forma pateikiami ir pačiam mokesčių mokėtojui“, – teigia i.SAF-T projekto vadovas Vaidotas Augulis, pažymėdamas, kad vertinimo aplinkoje neidentifikavus klaidų, verslo atstovai žinos, kad jų SAF-T rinkmenos tinkamos teikimui, jei ateityje to bus paprašyta kontrolės veiksmų metu.
Startavusio posistemio vertinimo aplinkoje mokesčių mokėtojai gali pasitikrinti savo turimų SAF-T rinkmenų atitikimą techninei specifikacijai ir XSD struktūros aprašui – t. y., ar jos atitinka visus reikalavimus, jei ateityje šių duomenų kontrolės veiksmams paprašys mokesčių administratorius.
Pažymėtina, jog į i.SAF-T vertinimo aplinką įkeltos rinkmenos po 10 dienų iš posistemio bus šalinamos, jei to anksčiau nepadarys pats mokesčių mokėtojo atstovas. Taip pat svarbu, jog i.SAF-T vertinimo aplinkoje pateiktos rinkmenos nebus naudojamos atliekant mokesčių mokėtojų kontrolės veiksmus (mokestinius tyrimus ir patikrinimus).
Teikiant buhalterinės apskaitos dokumentų duomenis SAF-T rinkmenoje, verslo atstovai turi perduoti tik tuos duomenis, kuriuos kaupia savo buhalterinės apskaitos sistemoje ar sistemose, t. y. vadovaujantis principu „turiu-teikiu“. „Svarbu paminėti, kad atsižvelgus į verslo atstovų pastabas, sudaryta galimybė formuojant SAF-T rinkmeną, skaidyti ir teikti ją dalimis – pagal teikiamų duomenų pobūdį, laikotarpius, padalinius ar techniškai skaidytą“, – teigia V. Augulis.
Visą aktualią informaciją mokesčių klausimais mokesčių mokėtojai gali sužinoti paskambinę Mokesčių informacijos centro specialistams telefonu 1882 ar apsilankę VMI interneto svetainėje.