Daugelio dabar populiarių sporto šakų istorinės šaknys yra šimtų, o kartais net ir tūkstančių metų senumo. O kas nutiktų, jeigu sukurti visiškai naują sporto šaką paprašytumėte kompiuterio?
Būtent tokį klausimą iškėlė dizaino agentūra AKQA, kuri, šiek tiek pakankinusi dirbtinio intelekto programą, pristatė žaidimą „Speedgate“. Agentūros atstovai tvirtina, kad tai yra pirmas žmonijos istorijoje komandinis sporto žaidimas, kurį sukūrė kompiuteris, rašo engadget.com.
Pagal dirbtinio intelekto pateiktas taisykles žaidime tarpusavyje grumiasi dvi komandos po šešis žaidėjus, žaidimo aikštelėje yra trys atviri vartai be tinklo. Žaidime naudojamas amerikietiško futbolo kamuolys, panašūs ir jo valdymo principai: jį galima nešioti rankose, mėtyti, spardyti. Fizinio kontakto tarp žaidėjų vengiama. Perspyrus kamuolį per centrinius vartus (pro kurių zoną, apibrėžtą apskritimu, žaidėjams judėti negalima) „atsirakina“ vieni iš galinių vartų: už taiklų kamuolio įspyrimą į vartus gaunami du taškai, bet jei kamuolys į vartus patenka rikošetavęs, gaunamas ir trečias taškas. Be to, stovėti vietoje nevalia – kamuolys negali būti vienoje vietoje daugiau nei tris sekundes.
AKQA žaidimą sukūrė kompiuteriniam neuroniniam tinklui „sumaitino“ 400 jau dabar egzistuojančių sportinių žaidimų taisykles, o remiantis šiomis taisyklėmis buvo kuriamos esminės naujo žaidimo koncepcijos ir taisyklės. Kai kurios kompiuterio pasiūlytos idėjos buvo visiškai nerealistiškos ir net pavojingos (kaip jums patiktų mėtytis sprogstančiomis skraidančiomis lėkštėmis?), todėl dirbtinio intelekto „ganytojai“ atmetė netikusius taisyklių rinkinius, kol galų gale liko trys žaidimai. Iš jų po bandymo sporto aikštelėje laimėtoju išrinktas „Speedgate“.
Dirbtinį intelektą dizaino agentūra panaudojo ir kurdama žaidimo logotipą, ir jo gana keistai skambantį ir vertimui nepasiduodantį šūkį (face the ball to be the ball to be above the ball).
AKQA turi užmačių „Speedball“ paversti ir tikru sportiniu žaidimu: agentūra jau užmezgė ryšius su JAV Oregono valstijos sporto administracija ir iki vasaros ketinama įsteigti šio žaidimo lygą agentūros viduje. Be to, žaidimo kūrėjai ragina ir kitas įmones bei organizacijas steigti savo lygas.
Vargu ar galima tikėtis, kad „Speedgate“ kada nors pakeis bet kurią iš dominuojančių sporto šakų, tačiau tai bent jau yra pavyzdys, kaip dirbtinį intelektą galima panaudoti net ir tokioje, atrodytų, kompiuteriams sunkiai pasiduodančioje srityje, kaip sportas. Mat labai sunku būtų įsivaizduoti, kad tokį taisyklių rinkinį imtų ir sugalvotų žmonės.