Neseniai buvo atskleistas vienas didžiausių šių metų kibernetinių įsilaužimų. Viešbučių tinklas „Marriott“ pripažino, kad 500 milijonų svečių nukentėjo nuo mažiausiai ketverius metus trukusios kibernetinės atakos. Bendrovė penktadienį sakė, kad informacija buvo pasisavinta iš „Starwood“ svečių rezervavimo duomenų bazės.
Situaciją pakomentavo David Emm, „Kaspersky Lab“ vyriausiasis saugumo ekspertas:
„Tai yra vienas iš didžiausių duomenų pažeidimų, kuriuos kada nors matėme. „Marriott Group“ yra itin gerbiamas tarptautinis viešbučių tinklas, tačiau reikia užduoti klausimą, kaip ši kibernetinė ataka paveikė 500 mln. svečių.
Nors mes dar tik pradedame vertinti tikrąjį atakos mastą, bet aišku, kad „Marriott“ saugumo sprendimai buvo nepakankami, nes neįgaliotieji tretieji asmenys sugebėjo patekti į sistemą. Duomenys buvo užkoduoti, tačiau nusikaltėliai taip pat galėjo pavogti ir raktus, o tai pabrėžia faktą, kad reikėjo imtis papildomų saugumo priemonių, kad būtų galima to išvengti.
Šis duomenų pažeidimas yra vienas iš svarbiausių visų laikų duomenų pažeidimų. Ne tik todėl, kad pavogtas toks didelis duomenų kiekis, bet ir dėl to, kad pasisavinta asmeninė informacija, kurioje pateikiami ir kredito kortelių duomenys. Tai atveria daugybę grėsmių, nuo su sukčiavimu susijusių išpuolių iki kibernetinio šnipinėjimo. Tokio masto incidentas tikrai paskatins keletą svarbių privatumo politikos ir asmeninio požiūrio pakeitimų į duomenis, kuriuos mes dalijamės.
Vartotojai, kurie yra susirūpinę dėl savo duomenų, gaus pranešimą, jei jie nukentėjo, tačiau mes raginame tuos, kurie nori, asmeniškai patikrinti šią informaciją su „Marriott Group“. Mes taip pat įspėjame vartotojus išlikti budrius, nes tokio pobūdžio pažeidimai suteikia galimybę nusikaltėliams apsimesti „Marriott Group“ ir taip sukčiauti.
Mūsų patarimas žmonėms – pakeiskite savo slaptažodžius, o internetiniams mokėjimams naudokite elektronines korteles, o ne fizines.“