„Klientai, kurie įmonėms patiki savo asmeninę informaciją, turėtų būti užtikrinti, kad jų duomenys saugomi atsakingai. „British Airways“ yra žinoma ir patikima oro linijų bendrovė, o naujienos, kad buvo paveikti net 380 000 sandorių, rodo, jog saugumo sprendimai buvo nepakankami. Tačiau gerai, kad „British Airways“ ėmėsi būtiniausių atsargumo priemonių bei informavo savo klientus apie šį saugumo pažeidimą.
Nors saugumo sprendimai žymiai sumažina sėkmingų išpuolių riziką, bet yra ir kitų priemonių, kurių gali imtis įmonės, kad būtų užtikrinta visapusiška apsauga. Šios priemonės apima tik visiškai atnaujintos programinės įrangos naudojimą bei reguliarius svetainės kodo ir infrastruktūros saugumo patikrinimus. Labai svarbu, kad įmonės užtikrintų, jog visi slaptažodžiai būtų apsaugoti naudojant saugius algoritmus. Geriausias būdas organizacijai kovoti su kibernetiniais išpuoliais, tai įdiegti veiksmingą kibernetinio saugumo strategiją, kol jų bendrovė dar netapo nusikaltėlių taikiniu. Vartotojai, kurie yra susirūpinę, kad jų duomenys galėjo nukentėti per šį išpuolį, raginami kreiptis į savo banko paslaugų teikėją ir atšaukti bet kokius neįvykdytus sandorius su „British Airways“, – sako „Kaspersky Lab“ saugumo tyrėjas David Jacoby.
Jeigu dalinatės savo asmeniniais duomenimis internete, tai:
- Apsaugokite visus savo įrenginius naudodami internetui skirtą saugumo sprendimą.
- Įsitikinkite, kad jūsų operacinės sistemos ir programų saugumo atnaujinimai įdiegiami reguliariai.
- Lankykitės tik apsaugotose svetainėse. Naudokite URL adresus, kurie prasideda „HTTPS://“ – „S“ raidė reiškia, kad tinklas yra saugus (SECURE). Naršyklės paieškos juostoje ieškokite užrakintos spynos – spustelėję ją kartą ar du galėsite pamatyti svetainės saugumo detales.
- Kiekvienai internetinei svetainei naudokite unikalų slaptažodį – pasirinkite raidžių, skaičių ir specialiųjų simbolių derinį ir įsitikinkite, kad jis yra ne trumpesnis nei 15 simbolių.
- Elektroniniuose laiškuose neatidarinėkite atsitiktinių nuorodų – geriau patys įveskite URL adresą į paieškos laukelį. Taip išvengsite sukčiavimo svetainių. Jei sandoris atrodo pernelyg geras ir jūs negalite jam atsispirti, tada eikite tiesiai į tiekėjo svetainę ir susiraskite pasiūlymą ten, o ne spustelėkite nuorodą. Taip įsitikinsite, kad pasiūlymas yra tikras.
- Stenkitės pirkti tik iš tų prekių ženklų, kuriuos žinote ar girdėjote. Bet net tada jūs turite būti atsargūs – nusikaltėliai dažnai sąmoningai klaidingai parašo netikrų svetainių pavadinimą, kad jis atrodytų, kaip gerai žinomo prekės ženklo pavadinimas.
- Jei perkate iš naujo pardavėjo, atidžiai jį patikrinkite. Išsiaiškinkite, ar su jais galima susisiekti, jeigu jūsų užsakymas buvo klaidingas – ieškokite elektroninio pašto adreso, telefono numerio, adreso ir su pirkinio grąžinimo politika susijusios informacijos. Pardavėjo atsiliepimų istorija yra dar vienas geras būdas išsiaiškinti prekės ženklo sąžiningumą ir patikimumą.
Būkite itin atsargūs, jei internetiniam apsipirkimui naudojate savo mobilųjį įrenginį. Šiuo atveju dažnai naudojami sutrumpinti URL adresai, nes jie yra labiau pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, bet taip pat jie gali būti užslėptos nuorodos į sukčiavimo svetaines. Jei turite atlikti sandorį, tada išjunkite Wi-Fi tinklą ir naudokitės mobiliaisiais duomenimis. Priešingu atveju palaukite, kol galėsite naudoti apsaugotą ryšį.