Antradienį Europos Parlamento (EP) priimtos taisyklės padės geriau apsaugoti vartotojus nuo nesąžiningų prekybininkų, siūlančių savo prekes ar paslaugas internetu.
Atnaujintos vartotojų apsaugos taisyklės suteiks šalių institucijoms daugiau galių aptikti ir nutraukti nesąžiningą skaitmeninio verslo praktiką, kuri pamina vartotojų teises, taip pat sustiprins vartotojų apsaugos institucijų veiklos koordinavimą.
Nacionalinės vartotojų apsaugos tarnybos turės teisę:
- imituoti pirkimą internetu siekiant nustatyti, ar verslas tinkamai užtikrina vartotojų apsaugą;
- gauti iš interneto svetainių prieglobos paslaugų teikėjų ir bankų informaciją, kuri padėtų nustatyti nesąžiningą prekybininką;
- įpareigoti interneto svetainių prieglobos paslaugų teikėjus pašalinti ar apriboti prieigą prie elektroninės sąsajos arba įdiegti įspėjimą vartotojams, šiems besijungiant prie klaidinančių elektroninės prekybos svetainių;
- bausti už aptiktus pažeidimus ir konsultuoti vartotojus dėl patirtos žalos kompensavimo.
Europos Parlamento dėka vartotojų organizacijos turės daugiau galimybių pranešti valdžios institucijoms apie įtariamus vartotojų apsaugos pažeidimus.
Europos Komisijos duomenimis, 2014 m. net 37 proc. elektroninės prekybos ir kelionių užsakymų tinklalapių vienaip ar kitaip pažeidė ES vartotojų apsaugos taisykles. Tai gali būti susiję su paslėptais mokesčiais, netikslia informacija, nepristatytomis prekėmis ar paslaugomis ir pan.
ES taisyklėms pritarė 591 EP narys, nepritarė 80, o susilaikė 15. Jos jau neformaliai suderintos su ES Taryba, todėl nebeliko kliūčių joms įsigalioti. ES valstybės turės dvejus metus pasiruošti jas taikyti.