Į interneto bankininkystės saugumo incidentų finansinius padarinius buvo atkreiptas dėmesys naujausioje „Kaspersky Lab“ ataskaitoje apie kibernetinio saugumo grėsmes finansų sektoriuje. Iš ataskaitos matyti, kad su banko internetinės bankininkystės paslaugomis susiję incidentai organizacijai vidutiniškai kainuoja 1 754 mln. JAV dolerių, tai yra dvigubai daugiau nei kenkėjiškų programų sukelto incidento padarinių šalinimas, vidutiniškai kainuojantis 825 tūkst. JAV dolerių.
Tyrimas rodo, kad 61 proc. kibernetinio saugumo incidentų, susijusių su internetine bankininkyste, puolamoms institucijoms pridaro papildomų išlaidų, įskaitant duomenų, prekių ženklo ar įmonės reputacijos praradimą, konfidencialios informacijos nutekėjimą ir t. t. Šios ir kitos ataskaitos išvados finansų įstaigas turėtų paskatinti apsvarstyti kibernetinio saugumo grėsmių sąnaudas ir įdiegti tinkamas priemones, skirtas apsisaugoti patiems ir apsaugoti klientus nuo su internetine bankininkyste susijusių incidentų, ypač nuo „DDoS“ išpuolių, kurie gali kelti pavojų interneto banko paslaugoms.
„DDoS“ išpuoliais siekiama pažeisti bankų tinklalapius. Ataskaita rodo, kad kai organizacija patiria „DDoS“ išpuolį, su klientais susijusiems resursams bankuose kyla didesnis pavojus nei kituose sektoriuose. Pavyzdžiui, 49 proc. „DDoS“ išpuolį patyrusių bankų susidūrė su svetainės pažeidimais (41 proc. nefinansinių institucijų) ir 48 proc. turėjo įtakos internetinei bankininkystei.
Bankai nerimauja dėl išpuolių prieš internetines bankininkystės paslaugas labiau nei dėl daugelio kitų grėsmių. Tačiau iš ataskaitos matyti, kad „DDoS“ išpuoliai užima tik trečią vietą, užleisdami pirmenybę kenkėjiškoms programoms ir tiksliniams išpuoliams, tačiau „DDoS“ išpuolių sukeltų padarinių šalinimas kainuoja brangiausiai.
Pašalinti „DDoS“ išpuolių padarinius bankams kainuoja brangiau nei nefinansinėms organizacijoms. Ataskaita rodo, kad „DDoS“ incidentų padarinių šalinimas finansų institucijai gali kainuoti 1 172 mln. JAV dolerių, palyginti su 952 tūkst. JAV dolerių kitų sektorių įmonėms.
Kadangi beveik vienos iš penkių (17 proc.) finansų įstaigų prekių ženklo arba įmonės reputacija nukentėjo dėl kibernetinių incidentų, „Kaspersky Lab“ ragina šio sektoriaus įmones geriau suvokti pavojus, su kuriais jie susiduria, apsaugoti savo paslaugas, klientus ir prekių ženklus nuo žalos.
Kirilas Ilganajevas (Kirill Ilganaev), „Kaspersky Lab“ Apsaugos nuo „DDoS“ išpuolių skyriaus vadovas sako: „Bankų sektoriuje reputacija yra viskas, o saugumas visada turi būti svarbiausias. Jei banko internetinės paslaugos yra puolamos, klientai tokiam bankui nenori patikėti savo pinigų. Jei bankai efektyviai apsisaugo nuo internetinės bankininkystės kibernetinio saugumo incidentų sukeltų išlaidų, jie pirmiausia turi būti labiau pasirengę „DDoS“ išpuolių internetinės bankininkystės paslaugoms keliamiems pavojams. Apsaugos priemonės nuo šios grėsmės turėtų būti bankų saugumo prioritetų sąraše.“
Siekiant geriau pasirengti kovai su išpuoliais prieš internetinės bankininkystės paslaugas, „Kaspersky Lab“ skatina finansų įstaigas dalytis saugumo patirtimi ir žiniomis.