Tokių antraščių, kaip ši, ateityje „Facebook“ socialiniame tinkle turėtų būti vis mažiau ir jos bus mažiau matomos – bent jau toks yra naujų į socialinį tinklą diegiamų algoritmų tikslas, rašo „Ars Technica“.
Naujieji algoritmai pradėjo galioti nuo praėjusio antradienio – jų tikslas yra atrinkti įrašus, kuriuos savo socialinio tinklo įrašų sąraše matys kiekvienas vartotojas. Algoritmai griežčiau vertins visus įrašus, kuriuose yra nuorodos, vedančios už „Facebook“ ribų, ir mažins matomumą tokių įrašų, kurie yra papuošti apgaulingomis ar perdėtai skandalingomis antraštėmis (angl. clickbait).
Praėjusį rugpjūtį „Facebook“ nemalonėn pateko tam tikri naujienų šaltiniai, kurie nuolat platindavo perdėtai skandalingomis antraštėmis pavadintus tekstus arba „antraštes, iš kurių sąmoningai pašalinta svarbi informacija arba kurios klaidina žmones“, kaip anuomet tinklaraščio įraše aiškino „Facebook“ atstovai Alexas Peysakhovichius ir Kristin Hendrix.
Pagal šį algoritmą buvo vertinami į socialinį tinklą talpinami naujienų leidėjų įrašai ir jų svarbos reitingas būdavo mažinamas, jeigu leidėjas nuolat naudodavo antraštes su tokiomis frazėmis, kaip „Nepatikėsite, kas nutiko vėliau“ arba „Jos reakcija buvo neįtikėtina!“
Naujausi algoritmų patobulinimai daugiau dėmesio skirs atskiriems įrašams ir vertins jų „autentiškumą“. Tai nereiškia, kad socialinio tinklo naudotojai nuo šiol visiškai nematys perdėtai skandalingų ar melagingų antraščių – tiesiog jų ieškoti reikės giliau naujienų juostoje.
Oficialiame „Facebook“ pranešime, išplatintame praėjusį antradienį, socialinio tinklo inžinieriai Arunas Babu, Annie Liu ir Jordanas Zhangas aiškino: „Pirmiausia, vertinsime antraščių apgaulingumą ir skandalingumą ne tik viso leidėjo bei jo puslapių, bet ir pavienių įrašų lygmenyje – tai padės tiksliau mažinti skandalingų antraščių matomumą.
Antra, kad šios priemonės būtų veiksmingesnės, savo pastangas padalijome į du atskirus signalus – vienu atveju bus tikrinama, ar antraštė nuslepia esminę informaciją, antru – ar antraštė neperlenkia nurodydama informacijos svarbą. Trečia, pradedame tikrinti šiuos algoritmus ir kitokiose kalbose.“
„Signalų atskyrimas“ reiškia, kad „Facebook“ algoritmai visas antraštes vertins dviem etapais: vienas algoritmas optimizuotas nustatyti frazėms, kurios būdingos informacijos slėpimui, o antras vertins įrašus pagal frazes ar konstrukcijas, būdingas perdėtam svarbos išryškinimui. Mašininio mokymosi algoritmai buvo „mokomi“ pagal šimtus antraščių, kurias „Facebook“ tyrėjai ir inžinieriai įvertino kaip apgaulingas.
Antraštės „pasižymėjimas“ bet kurio iš šių dviejų algoritmų vertinime sumažins individualaus įrašo svarbą ir paslėps jį po daugybe kitų konkrečiam vartotojui rodomų įrašų. Tokios pastangos atitinka „Facebook“ politiką kovoti su apgaulingomis naujienomis – pažymėti kai kuriuos įrašus tam tikromis žymėmis, įspėjančiomis skaitytojus apie nepatikimus naujienų šaltinius, sumažinti tokių naujienų matomumą, pakoreguojant jų reitingą.
Žinoma, gudragalviai rašytojai greitai ras būdą, kaip apeiti tokių algoritmų įvedamas kliūtis – tam reikės „įsisavinti“ iki šiol antraštėse nenaudotas frazes. Be to, jokie algoritmai (bent jau kol kas) nemoka atlikti esminio žurnalistų darbo – tikrinti faktus. Tad galima teigti, kad tokios „Facebook“ naujovės – ne panacėja, tačiau vienas iš žingsnių „ginklavimosi lenktynėse“.