Motininė „Google“ bendrovė „Alphabet“ ketina į savo populiariosios naršyklės „Chrome“ versijas kompiuteriams ir telefonams įdiegti įskiepį, kuris blokuos reklamą, tvirtina „The Wall Street Journal“, remdamasis informacija, gauta iš asmenų, kurie „susipažinę su įmonės planais“.
Ši reklamos blokavimo funkcija, kuri naršyklėse galimai būtų įjungta pagal nutylėjimą, atfiltruotų tam tikro tipo interneto reklamas, kurios būtų vertinamos kaip „gadinančios interneto naudojimo patirtį“.
Gali būti, kad oficialių žinių apie tokį keistą sprendimą (mat pagrindinis „Google“ pajamų šaltinis yra būtent interneto reklamos) sužinosime po kelių savaičių, tačiau dabar, panašu, derinamos specifinės šios funkcijos detalės, be to, sprendimas įdiegti reklamų blokavimą gali būti ir apskritai atšauktas.
Prie nepriimtinų reklamos tipų būtų priskirtos tokios reklamos, kurias atrinko verslo grupė „Coalition for Better Ads“, kovo mėnesį publikavusi reklamos standartų sąrašą. Pagal šiuos standartus, tokie reklamų formatai, kaip iššokantys langai, automatiškai su garsu pasileidžiantys vaizdo įrašai ir vos norimą puslapį atsidarius visą ekraną uždengiančios reklamos su laikmačiu, ribojančiu galimybę tą reklamą išjungti nedelsiant, pripažintos kaip „esančios žemiau priimtinumo vartotojams ribos“.
Viena iš „Google“ svarstomų galimybių – jeigu kokia nors svetainė įsileidžia bent vieną tokią erzinančią reklamą, be jokios atrankos blokuoti visas reklamas toje svetainėje. Kitaip tariant, svetainių šeimininkai patys turėtų užtikrinti, kad visos jų reklamos atitinka standartus, arba „Chrome“ naršyklę naudojantys tos svetainės lankytojai apskritai jokių reklamų nematys. Kol kas jokio oficialaus komentaro „Google“ nepateikė.
Įvertinus tai, kad reklamos yra pagrindinis „Google“ pajamų šaltinis, toks sprendimas gali pasirodyti prieštaraujantis logikai, tačiau su planais susipažinusių asmenų teigimu, tai yra gynybinis sprendimas. Interneto reklamas blokuojančių įskiepių populiarumas pastaruoju metu smarkiai išaugo – 26 proc.
JAV vartotojų jau naudojasi tokia programine įranga, papildomai įdiegta į kompiuterius. Pasiūlydami pačių sukurtą reklamos blokavimo įrankį „Google“ tikisi apriboti tolesnį trečiųjų šalių siūlomą reklamos blokavimo įrankių populiarėjimą – kai kurie iš tokių įrankių siūlytojų už atitinkamą reklamos pirkėjų mokestį kai kurias reklamas praleidžia.
Pavyzdžiui, „Google“ jau dabar už užmokestį dalyvauja programinės įrangos bendrovės „Eyeo GmbH“ siūlomoje „Acceptable Ads“ programoje – minėtoji bendrovė kuria „Adblock Plus“ įskiepį. Dėl tokio „išsipirkimo“ reklamos, platinamos per „Google“ paieškų variklį ir kai kuriais kitais būdais, susijusiais su „Google“, yra matomos net ir įsijungus „Adblock Plus“ filtrus. Tačiau augantis reklamų blokavimo įskiepių populiarėjimas – bendrovei „Google“ susirūpinimą kelianti tendencija. Ir ne tik „Google“ – daugybei interneto žiniasklaidos bendrovių interneto reklamos generuoja didžiąją pajamų dalį. „Chrome“ šiuo metu yra populiariausia pasaulyje naršyklė, tad reklamos filtrų atsiradimas joje gali suteikti „Google“ galimybę suvaldyti pasaulines reklamų blokavimo tendencijas ir apsaugoti savo bei kitų interneto verslo atstovų pajamų šaltinius.