Vašingtono universiteto mokslininkai paskelbė eksperimentą, kurio metu žmonės žaidė paprastus 2D kompiuterinius žaidimus, naudodami tik tiesioginę smegenų stimuliaciją, rašo sciencedaily.com.
Tyrime, kuris buvo publikuotas „Frontiers in Robotics and AI“, mokslininkai aprašo pirmąją demonstraciją, kaip žmonės sąveikauti su virtualia realybe, nenaudodami tiesioginio fizinio kontakto.
Eksperimento dalyviai turėjo naviguotis 21 skirtingame labirinte, kai buvo galima rinktis judėti tik aukštyn arba žemyn. Ši vizuali stimuliacija rėmėsi fotopsija, kuri yra suvokiama kaip plūdurai ar šviesos blyksniai akyse.
Nurodymui, kuria kryptimi eiti, fotopsija buvo sukurta per transkranialinę magnetinę stimuliaciją (TMS) – gerai žinoma techniką. TMS veikia elektros indukcijos principu. Elektromagnetinė ritė generuoja kaukolę pereinantį kintamą magnetinį lauką, kuris savo ruožtu sukuria (indukuoja) elektrinį lauką pasirinktoje smegenų žievės srityje.
„Pagrindinis klausimas, kurį norėjome atsakyti, buvo tas, ar smegenys gali naudoti virtualioje realybėje sukurtą informaciją, kurios iki tol nėra mačiusios, panaudoti ją naviguojantis virtualiame pasaulyje. Ir atsakymas buvo „Taip“, – sako vienas iš tyrimui vadovavusių mokslininkų Rajeshas Rao.
Rao tikina, kad tai – tik pirmas žingsnis, kuriant sudėtingesnės technologijas ateičiai. „Norime sukurti technologijas, kurias naudojant, smegenų stimuliacijai nereikėtų tiek įrangos, kiek reikėjo dabar. Nustatyti, kokios smegenų dalys geriausiai tinka ir pan.“, – aiškina jis.