Technologijoms sparčiai besiskverbiant į ugdymo procesą, švietimo ekspertai atkreipia dėmesį, kad šiuolaikiniai vaikai turėtų būti mokomi pasitelkiant pačias moderniausias skaitmenines priemones. Jos ne tik suteikia daugiau vizualizacijos, interaktyvumo galimybių, bet ir yra patrauklesnės patiems vaikams.
TAMO grupei priklausanti elektroninių mokymo priemonių kūrėja „E. mokykla“ plečia leidžiamų EMA elektroninių pratybų dalykų pasirinkimą. Nuo šio rugsėjo naujos pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos, matematikos, istorijos, biologijos pratybos bus siūlomos 1–8 klasių mokiniams. Iki šiol „E. mokykla“ siūlė pagrindinių mokomųjų dalykų pratybas 2–6 klasėms.
„Apie 90 proc. mūsų pratybas išbandžiusių pedagogų tęsė darbą su jomis ir kitais metais. Mokytojai ir tėvai taip pat dažnai teiravosi, kada atsiras pratybos ir kitoms klasėms. Pradinių klasių mokytojai teigė, kad jau pirmokams mokyti jiems reikėtų elektroninio diferencijuoto turinio. Todėl kurdami pratybas galvojome apie skirtingo pasirengimo lygio vaikus, jas gausiai vizualizavome, pateikėme užduočių atlikimo pavyzdžių“, – pasakoja „E. mokykla“ ugdymo turinio grupės vadovė Jūratė Mikulevičiūtė.
Naujosios EMA pratybos paaugliams buvo kuriamos atsižvelgiant ir į jų pačių nuomonę. „E. mokykla“ praėjusių metų spalį paklausė beveik trijų šimtų 7–8 klasių mokinių iš visos Lietuvos, ką jie mano apie elektronines pratybas. 70 proc. jų teigė, kad norėtų jas naudoti ugdymo procese.
„Mokiniai įvardijo norintys galimybės stebėti savo asmeninį progresą, taip pat įdomių, aiškių, vizualizuotų, eksperimentų kupinų užduočių, kurios būtų įvairaus sudėtingumo, atspindėtų realų gyvenimą. Mokiniai dažnai klausia: kodėl turiu tai mokytis, kur tai panaudosiu? Gyvenimiškos užduočių situacijos parodo, kaip tos žinios yra pritaikomos. Šiandien vaikai apsupti kompiuterių, planšečių ir išmaniųjų telefonų. Jiems elektroniniai įrenginiai yra savaime suprantama aplinkos dalis, todėl natūralu, kad ir mokytis norima pasitelkiant šiuos prietaisus“, – teigia J. Mikulevičiūtė.
Tyrimai rodo, kad mokinių rezultatai ir motyvacija priklauso nuo to ar vaikas gauna savo gebėjimų lygį atitinkančias užduotis.
„Tarptautinį penkiolikmečių tyrimą PISA vykdanti Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) Lietuvai rekomenduoja aktyviau individualizuoti mokymosi procesą, pateikti skirtingo sunkumo bei įvairius gebėjimus tikrinančias užduotis. Mūsų elektroninėse pratybose užduotys diferencijuojamos, yra galimybė įvairių pasiekimų lygio mokiniams dirbti individualiai“, – sako „E. mokykla“ ugdymo turinio grupės vadovė.
2015 m. atlikto tarptautinio IEA TIMSS tyrimų rezultatai parodė, kad Lietuvos pradinių klasių mokiniai patobulėjo atlikdami mąstymo reikalaujančias užduotis, tačiau jiems buvo sunkiau rasti ryšius tarp skirtingos informacijos, pagrįsti savo atsakymus, iliustruoti juos pavyzdžiais. Skirtingai nei įprastai naudojamose mokymo priemonėse, elektroninėse pratybose akcentuojamas ne mokymasis atmintinai, o žinių supratimas ir taikymas perteikiant jas savais žodžiais, pavyzdžiais, taip pat aukštesnieji mąstymo gebėjimai: analizė, sintezė, vertinimas.
Nuo šio rudens naujos pasaulio pažinimo ir lietuvių kalbos pratybos bus siūlomos 1–2 klasėms, matematika – 1 ir 7 klasėms, istorija – 5 klasei, biologija – 7–8 klasėms. Naujose 5, 7 ir 8 klasėms skirtose pratybose mokytojai ras didesnį nei iki šiol užduočių skaičių, taip pat automatizuoto jų taisymo funkciją.
TAMO grupei priklausanti elektroninių mokymo priemonių kūrėja „E. mokykla“ mokykloms dirbti su elektroninėmis pratybomis pirmą kartą pasiūlė dar 2015 metais. EMA elektronines pratybas jau išbandė virš 6000 mokytojų iš visos Lietuvos. Šiuo metu išduota apie 30 tūkst. elektroninių pratybų licenzijų. Jos naudojamos daugiau kaip 400 šalies mokyklų.