Viena pagrindinių „Kaspersky Lab“ metinės kibernetinio saugumo konferencijos „Cyber Security Weekend Europe“, vykusios Maltoje spalio 20–23 d., temų buvo smulkaus ir vidutinio verslo įmonių (SVVĮ) IT saugumas. Bendrovė pristatė savo naujausius tyrimus apie tai, su kokiomis grėsmėmis susiduria SVVĮ ir kaip jos ieško sprendimų, turėdamos mažesnius IT saugumo biudžetus ir ribotą kompetenciją. Įmonėms, neturinčioms reikalingų vidinių išteklių arba pakankamo biudžeto, sprendimas „Security as a Service (SaaS)“ („Saugumas kaip paslauga“) labai padėtų, nes 40 proc. šių Europos įmonių IT infrastruktūros ir procesų priežiūrą patiki trečiosioms šalims.
„SVVĮ susiduria su išpirkos reikalaujančiais virusais ir praranda mobiliųjų įrenginių duomenis, todėl pastaruoju metu jos vis labiau supranta kibernetinio saugumo svarbą. Tačiau nedidelėms įmonėms dažnai trūksta patirties ir laiko valdyti savo IT saugumą. Štai kodėl jos turėtų pasirinkti sprendimą, sukurtą specialiai joms ir jų poreikiams tenkinti, pavyzdžiui „Kaspersky Endpoint Security Cloud“, ir trečiųjų šalių siūlomą IT kibernetinio saugumo valdymą perduoti į specializuotų paslaugų teikėjų rankas“, – sako Sergejus Martinkianas (Sergey Martynkyan), „Kaspersky Lab“ vyriausiasis pasaulio verslui skirtų produktų rinkodaros vadybininkas.
2016 m. „Kaspersky Lab“, bendradarbiaudama su „B2B International“, atliko daugiau nei 4000 verslo atstovų iš 25 šalių pasaulinę metinę apklausą. Paskelbta ataskaita „The Evolving Role of SaaS and IT Outsourcing in SMB IT Security“ parodė, kad tarp kibernetinio saugumo incidentų, kuriuos per metus patyrė smulkaus ir vidutinio verslo įmonės, daugiausia buvo virusų ir kenkėjiškų programų sukelti produktyvumo nuostoliai (38,9 proc.); netinkamas IT resursų naudojimas (34,6 proc.) ir nuostoliai dėl prarastų prietaisų, kuriuose saugomi duomenys (28,5 proc.). Be to, didžiausią susirūpinimą smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms kelia kenkėjiškos programos, ypač išpirkos reikalaujantys virusai, tiksliniai išpuoliai, sukčiavimas, kiti socialinės inžinerijos metodai ir anksčiau nežinomi pažeidžiamumai.
Taip pat tyrimas parodė, kad smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms vienas kibernetinis saugumo incidentas dabar kainuoja vidutiniškai 86 500 JAV dolerių. Atsigavimo po išpuolių kaštai žymiai padidėja priklausomai nuo viruso ar išpuolio aptikimo laiko. Kad atsigautų po išpuolio, įmonės moka 44 proc. daugiau, jeigu išpuolis buvo aptiktas po savaitės ar vėliau, palyginti su išpuoliu, pastebėtu tą pačią dieną. 40 proc. tyrime dalyvavusių Europos smulkaus ir vidutinio verslo įmonių pripažino, kad joms stinga žinių ar informacijos apie grėsmes, su kuriomis susiduria verslas. Esant tokiai situacijai, vis daugiau smulkaus ir vidutinio verslo įmonių kreipiasi į trečiųjų šalių IT saugumo paslaugų teikėjus – 62 proc. jau naudojasi jų paslaugomis, 18 proc. planuoja tai padaryti artimiausiu metu.