Pasaulinė saugumo sprendimų kūrėja ESET nustatė virusinę reklaminę kampaniją, bandančią pasisavinti vartotojų mokėjimo kortelių duomenis socialiniame tinkle „Facebook“. Ant sukčių kabliuko užkibusios aukos, užuot įsigijusios prabangius saulės akinius „Ray-Ban“ su 90 proc. nuolaida, gali atsisveikinti su santaupomis.
Pasak ESET saugumo tyrėjų, virusinė apgaulė šiuo metu atakuoja kelių šalių vartotojus, tarp jų Slovakijos, Čekijos, Čilės, Kinijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės. „Facebook“ naudotojai susiduria su didele brukalo tipo reklamų banga, kuri plinta per nulaužtas „Facebook“ paskyras.
Be paskyrų savininkų sutikimo sukčiai publikuoja nuotraukas, reklamuojančias „Ray-Ban“ saulės akinius su didele nuolaida. Bandant juos įsigyti fiktyvioje internetinėje parduotuvėje aukos susiduria su keliomis rizikomis: negana kelių prarandamų dolerių, sumokamų už norimus akinius, sukčiai pasisavina mokėjimo kortelės duomenis. Ir, kadangi šie mokėjimo duomenys siunčiami internetu nešifruoti, bet kuris kibernetinis nusikaltėlis gali juos lengvai perimti ir pasisavinti pinigus.
Apgaulė
„Norint kažką įsigyti internete, ypač socialiniuose tinkluose, reikėtų atsargiau vertinti, ar pateiktas pasiūlymas nėra pernelyg geras, kad būtų realus. Prieš vykdant apmokėjimą patariama įsitikinti, ar esate legalioje mokėjimų svetainėje, apsaugotoje SSL sertifikatu“, – pataria ESET saugumo sprendimus platinančios įmonės „Baltimax“ atstovas Deividas Švėgžda.
„Facebook“ naudotojams, pastebėjusiems be jų žinios paskelbtas reklamines nuotraukas jų laiko juostoje, patariama pašalinti įtartinas reklamas, pasikeisti paskyros slaptažodį ir atlikti kompiuterio nuskaitymą nuo virusų. Užkibusiems ant sukčių kabliuko ir pervedusiems pinigus patariama kuo skubiau kreiptis į savo banką ir atšaukti apmokėjimą.