Jei paklaustumėte kompanijos „Facebook“ plėtros komandos, kuris įskiepis kompanijai buvo svarbiausias pritraukiant milijardus kasdieninių vartotojų, jie neabejotinai pasakys, kad tai buvo nuotraukos, rašo „The Verge“.
Nenutrūkstamas nuotraukų srautas, kurias vartotojai gali įkelti nuo 2005 m., praėjus metams po feisbuko pristatymo, pavertė jį tinklu, kuriam negali atsispirti viso pasaulio vartotojai, rašo „The Verge“. Dabar jau sunku įsivaizduoti feisbuką be nuotraukų, tačiau milijonams aklų ar regėjimo negalią turinčių žmonių tai yra realybė. Šiandien feisbukas paleidžia naują įskiepį, kuris automatiškai apibūdins, kas pavaizduota socialiniame tinkle publikuojamose nuotraukose.
Pavadintas „automatišku alternatyviuoju tekstu“, šis įskiepis buvo sukurtas jau penkerius metus veikiančios prieinamumo komandos, kuriai vadovauja Jeffas Wielandas – buvęs „Facebook“ produktų vartotojų tyrimų komandos narys. Anksčiau ši komanda įgyvendino galimybę padidinti numatytąjį šrifto dydį „Facebook“ programėlėje „iOS“ operacinėje sistemoje. Šiuo sprendimu itin patenkinti 10 proc. visų feisbuko vartotojų.
Automatinis alternatyvusis tekstas, kuris „iOS“ pradėjo veikti jau šiandien, vėliau atsiras ir „Android“ operacinėje sistemoje, bus pagrįstas automatiškai besimokančiu kompiuteriniu protu ir gebės atskirti įvairius objektus. Tarkime, jei šiai sistemai parodysite keletą nuotraukų, kuriose pavaizduoti šunys, ilgainiui algoritmas nuotraukose galės identifikuoti pavaizduotus šunis.
Taigi nauja feisbuko technologija veiks taip: nuotraukose bus automatiškai aptikti vaizdai, dirbtinis intelektas juos pažins, o „iPhone“ „Voiceover“ programėlė balsu vartotojams perskaitys jų aprašymą. Lietuvoje šis įskiepis antradienio vakarą dar neveikė.
Tarkime, šiuo metu technologija jau gali patikimai identifikuoti transporto priemones (automobilį, laivą, lėktuvą), gamtą (sniegą, vandenyną, saulėlydį), sportą (krepšinio mačas) ir maistą (sushi). Technologija gali atpažinti žmones – kūdikis, besišypsantis, barzda ar identifikuoti asmenukę.