Ilgą laiką vartotojai tikėjosi „Facebook“ išvysti „nepatinka“ mygtuką. Vietoje jo socialinis tinklas pristatė penkis papildomus emocijų mygtukus, kurie ne tik suteiks didesnį pasirinkimą vartotojams, tačiau ilgainiui „Facebook“ leis ir uždirbti, rašo slate.com.
„Facebook“ teigia, kad nauji emocijų mygtukai skirti tam, jog vartotojai turėtų daugiau nuomonės reiškimo būdų. Nėra abejonių, kad tai yra vienas iš naujųjų mygtukų tikslų.
Tačiau, kaip ir beveik kiekviena „Facebook“ naujovė, emocijų mygtukai turi dvigubą tikslą, kuris susijęs su duomenų gavimu: nuo šiol „Facebook“ galės apie vartotojus sužinoti daugiau ir, remdamasis šia informacija, rodyti aktualesnes reklamas.
„Facebook“ mano, kad ilgalaikė socialinio tinklo sėkmė susijusi su gebėjimu išgauti kuo daugiau duomenų apie tai, kaip vartotojai reaguoja į jų sraute matomus įrašus.
Vėliau šie duomenys naudojami kiekvieno vartotojo srauto suasmeninimui ir tam, kad srauto įrašai per daug nesikartotų, neerzintų ir nebūtų per daug seni. Tie patys duomenys įtraukiami ir į „Facebook“ programinę įrangą, kuri padeda nuspręsti, kokias reklamas vartotojai matys sraute.
„Patinka“ mygtukas ilgą laiką buvo pagrindinis šių duomenų šaltinis. Kai naujienų sraute paspausdavote „Patinka“, tuomet „Facebook“ sakydavote, kad panašių įrašų norite matyti daugiau. Bet jei „Patinka“ mygtukas yra vienintelis pasirinkimas, tokia informacija apie įrašą yra labai miglota.
Tad kai vartotojai gali pasirinkti vieną iš šešių reakcijų, „Facebook“ gali surinkti daugiau tikslesnių duomenų apie vartotojų nuotaikas.
„Facebook“ teigia, kad kol kas naujų emocijų mygtukų komerciniais tikslais dar nenaudojo, tačiau ateityje žada tai daryti.
Reakcijų mygtukai gali tapti labai naudingu auditorijos analizės įrankiu. Be to, reklamdaviai visuomet rūpinasi, kokiame kontekste minimos jų reklamos. Ateityje „Facebook“ gali stengtis užtikrinti, kad visos reklamos atsiras tik tarp tų įrašų, kurie žmones daro laimingais, ir niekada šalia tų, kurie erzina.
Bet kodėl pasirinkti tik šeši reakcijų mygtukai? Juk akivaizdu, kad šeši galimi pasirinkimai tikrai neatspindi viso žmogaus emocijų spektro. Be to, daugumoje žinučių susirašinėjimo aplikacijų, įskaitant ir „iMessages“, galima pasirinkti žymiai daugiau emocijų simbolių.
Viena iš priežasčių, dėl kurių „Facebook“ apsiribojo tik šešiais mygtukais, galėjo būti „Facebook“ pastebėjimas, kad vartotojai renkasi alternatyvas „Patinka“ mygtukui tik tuomet, kai jų nėra daug. Pasirinkimo paradoksas sako, kad per didelis pasirinkimų skaičius žmones erzina.
Tačiau gilesnė priežastis gali būti ta, kad duomenys iš naujų reakcijų galės būti lengviau struktūrizuojami, taigi ir lengviau inkorporuojami į „Facebook“ algoritmus.