Nešiojamų kompiuterių gamintojams nepatiko tai, kad „Microsoft“ pristatė „Surface Book“. Kompanijos bijo, kad bendrovė iš Redmondo gali persivilioti nemažai klientų. Tai reikštų, kad sumažėtų jų nešiojamų kompiuterių užsakymų. Pasak analitikų, dėl tokios situacijos gamintojai būtų patys kalti.
„Surface Book“ premjera buvo didelė staigmena, o pats įrenginys buvo tikrai palankiai sutiktas tiek žiniasklaidos, tiek naudotojų. Pasiūlos papildymas savo pirmuoju nešiojamu kompiuteriu aiškiai parodo, jog „Microsoft“ labai rimtai nusiteikusi šios rinkos atžvilgiu. Tai pradeda vis mažiau patikti kompanijoms, kurios jau ilgus metus gamina nešiojamus kompiuterius. Jau 2012 metais, po „Surface RT“ premjeros, daug gamintojų, iš jų labiausiai – „Acer“ priekaištavo, jog įvesdama į rinką savo įrangą „Microsoft“nužudys visą ekosistemą ir prirems prie sienos savo partnerius, kurie nebus pajėgūs su ja konkuruoti.
Po „Surface Book“ ir „Surface Pro 4“ pristatymo šios abejonės grįžo. Pasak didžiausių nešiojamų kompiuterių gamintojų, naujieji „Microsoft“ įrenginiai yra tokie patrauklūs, jog gali nukreipti dėmesį nuo jų asmeninių produktų. Kitos nuomonės yra analitikai ir pati „Microsoft“ kompanija. Jan Dawson iš „Jackdaw Research“ mano, jog kalti patys nešiojamų kompiuterių gamintojai. Pasak jo, kompanijos jau seniai turėjo pristatyti panašius į „Surface Book“ sprendimas, ypač kad „Microsoft“ pavyko tą padaryti iš esmės be jokios nešiojamų kompiuterių gamybos patirties.
Tuo pačiu Dawson pažymi, jog dauguma įrenginių su „Windows“ operacine sistema – tai nemažiau nei 1500 dolerių kainuojančios konstrukcijos, todėl sunku teigti, jog įvesdama „Suraface Book“ kompanija daro reikšmingą įtaką visai rinkai. „Microsoft“ kompanija teigia, jog ji sutelkia dėmesį tik ties aukštesnės klasės įrenginiais ir visus kitus segmentus palieka kitiems gamintojams. Ji apsiriboja tik keliais modeliai, o partneriai gali be kliūčių imtis ir parengti dar nemažai įvairių naujų konstrukcijų.