„Kaspersky Lab“ ir „B2B International“ atliko apklausą siekdami išsiaiškinti, kurie kibernetiniai pavojai žinomi interneto vartotojams ir kurių jie labiausiai baiminasi. Pasirodo, sąskaitų vagystės internete vartotojams kelia didžiausią nerimą.
Sąskaitų vagystės ir kenkėjiškos programos, skirtos pavogti slaptažodžius ir slaptą informaciją, buvo minimos kaip didžiausios problemos, dėl jų nerimauja atitinkamai 64 proc. ir 65 proc. apklaustųjų. Finansinės grėsmės – trečioje vietoje, 58 proc. apklaustųjų susirūpinę dėl galimo pinigų iš sąskaitos praradimo. Ketvirtoje vietoje – šlamštalaiškiai ir tinklalapiai, keliantys pavojų internetinėms sąskaitoms. Su finansinių duomenų vagystėmis susijusios grėsmės taip pat gerai žinomos vartotojams – 86 proc. respondentų žino apie įsilaužimą į sąskaitą, sukčiavimą ir kenkėjiškas programas, vagiančias slaptažodžius. Tai rodo, kad geriausiai žinomos ir didžiausią nerimą keliančios grėsmės interneto vartotojams yra jų skaitmeninės tapatybės vagystės.
Mažiausiai vartotojai nerimauja dėl DDoS atakų ir globalių šnipinėjimo kampanijų. Taip atsitinka dėl to, kad šios kibernetinės atakos pirmiausia nukreiptos į tikslines įmones ir retai kelia grėsmę paprastiems vartotojams. Nenuostabu, kad apie DDoS ir šnipinėjimo kampanijos grėsmes žino mažiau vartotojų – atitinkamai 29 proc. ir 27 proc. respondentų apie jas nėra girdėję.
Remiantis apklausos rezultatais nustatyta, kad 28 proc. vartotojų nežino apie pinigų išviliojimo grėsmę. Dabar atsiranda vis daugiau naujų kenkėjiškų programų, kurios užšifruoja failus kompiuteriuose ir reikalauja pinigų už iššifravimo raktą. „Kaspersky Lab“ ekspertai neseniai pranešė apie naują „Trojos“ viruso modifikaciją „Tesla Crypt“, kuri iš kiekvienos aukos reikalavo 500 JAV dolerių.
Reklamos moduliai ir kenkėjiškos programos, gaunančios prieigą prie kompiuterių internetinių kamerų, vartotojams žinomos, bet nekelia didelio susirūpinimo. Tačiau šios programos yra pavojingesnės nei atrodo: nusikaltėliai gali stebėti vartotojus, išgirsti konfidencialią informaciją, naudoti vaizdo įrašus aukai šantažuoti, o reklamos moduliai dar gali būti naudojami siekiant diegti pavojingas programas. Taigi, tyrimas rodo, kad vartotojai vis dar neįvertina daug kibernetinių grėsmių. Įdomu, kad 51 proc. respondentų pažymėjo gerokai padidėjusį internetinių grėsmių skaičių, bet tik 20 proc. mano, kad jie gali tapti kibernetinių atakų aukomis.
„Žmonės yra susirūpinę dėl savo internetinių sąskaitų saugumo, nors iš tikrųjų nedaugelis jų galvoja, kad gali tapti kibernetinių atakų aukomis. Ir jie klysta! Užpuolikai dažnai atakuoja tada, kai vartotojai mažiausiai tikisi išpuolio. Štai kodėl „Kaspersky Lab“ rekomenduoja kuo daugiau žinoti apie dabartines interneto grėsmes, būti budriems ir įsitikinti, kad taikomi saugumo sprendimai yra patikimi ir gali atremti ataką“, – sako Petras Alioškinas, „Kaspersky Lab“ vartotojų rinkodaros skyriaus vadovas.