Šiandien pradėtas platinti naujas interneto reklamų blokavimo įrankis, kuris užtikrina, kad jį įsidiegę vartotojai nematytų reklamų, bet tuo pačiu – kad jie nematytų ir turinio iš svetainių, kurių veikimas yra išlaikomas reklamomis, rašo „The Verge“.
Naršyklės „Chrome“ įskiepis „The Ethical Ad Blocker“ buvo sukurtas interneto menininko Dariuso Kazemi. Jis blokuoja ne tik reklamas, bet ir svetaines, išlaikomas reklamomis – vietoj jų tokį įskiepį įsidiegę vartotojai matys skurdų tekstinį pranešimą, siūlantį apsilankyti svetainėse su automatiškai generuojamu turiniu ar skirtose nemokamus dalykus dalijančioms pelno nesiekiančioms organizacijoms. Tokiu būdu menininkas gana tiesmukai pareiškia savo nuomonę apie reklamų blokavimą.
„Problema yra tokia: vartotojai nenori matyti turinio, o turinio kūrėjai negali dalinti turinio nemokamai. Sprendimas paprastas: jeigu svetainė rodo reklamas, vartotojai jos tiesiog negali matyti. Tokiu būdu ir vartotojai nemato reklamų, ir turinio kūrėjai nedalina turinio dykai. Laimi visi!“, – įskiepio aprašyme savo motyvaciją paaiškino menininkas.
D. Kazemi, vadovaujantis kūrybiniam technologijų kolektyvui „Free Train“, yra publikavęs ne vieną interneto įrankį, kuris paskatina iš tiesų kitaip įvertinti tai, ką galima užtikti skaitmeninėje erdvėje. Pavyzdžiui, „Sorting Bot“ yra mikrotinklaraščių svetainės „Twitter“ robotas, kuris, jį naudojant, vartotoją ilgainiui priskiria vienam iš Hogvartso koledžų ir pasiunčia jums surimuotą kupletą. Tuo tarpu „Ethical Ad Blocker“ parodo mums internetą, koks jis būtų be reklamų – ir be reklamomis apmokamo turinio.
Tiesą sakant, atrodo iš tiesų liūdnai. Kol kas neaišku, ar įskiepis iš tiesų atpažįsta, kad svetainėje rodoma reklama, ar jame yra sąrašas „nereklaminių svetainių“, kurias leidžiama peržiūrėti ir blokuojant visas kitas svetaines.