2012 metais „Microsoft“ ir „Google“ atskleidė savo elektroninio pašto sistemų šlamšto blokavimo duomenis. „Hotmail“ praleistų brukalų kiekis tada buvo 3 proc., o „Gmail“ – 1 proc.
Po trejų metų, „Google“ paskelbė naujus duomenis, pagal kuriuos automatinių reklaminių žinučių kiekis „Gautieji“ aplanke sumažėjo iki 0,1 proc., o klaidingų filtravimo atvejų (kai įprastas laiškas nusiunčiamas į šlamšto aplanką) sumažėjo dar labiau – iki 0,05 proc. (2012 metais buvo 1 proc).
Šie patobulinimai tapo įmanomi vystant ir taikant dirbtinius neuroninius tinklus, kurie sugeba savarankiškai analizuoti apie 900 milijonų „Gmail“ vartotojų elektroninius laiškus ir filtruoti šlamštą ne tik taikydami nustatytas taisykles, bet ir kurdami naujas.
Palyginti „Gmail“ efektyvumą su „Outlook“ (buvęs „Hotmail“) šiuo metu neįmanoma, nes „Microsoft“ nuo 2012 metų nepateikė naujų statistinių duomenų.