„Google“ pagaliau išgirdo nerimaujančiuosius dėl privatumo, „Google for Work“ ir „Microsoft Office 365“ užkariauja įmonių IT infrastruktūras, „Nvidia“ toliau kaupia milijonus, „GoPro“ keliasi į debesis, o „Microsoft“ užsimojo gaudyti uodus. Visas šias birželio „debesies“ naujienas panarpliojome atidžiau.
Prieš keletą metų daugeliui nerimą sukėlė „Google“ (ne)privatumo politika vartotojų atžvilgiu, kuomet paaiškėjo, kiek informacijos „Google“ gali pasiekti ir naudoti komerciniais ar ne komerciniais tikslais. Galite atsipūsti – „Google“ jus išgirdo. Šio mėnesio pradžioje interneto gigantai paskelbė, kad pradėjo veikti „My Account“, naujas valdymo įrankis, padėsiantis „Google“ vartotojams lengviau ir kiek paprasčiau valdyti nustatymus, susijusius su duomenų saugumu ir privatumu. Kompanijos atstovas patikino, kad naujasis įrankių paketas suteikia greitą priėjimą prie nustatymų valdymo skilties, kur galėsite lengviau valdyti privačias saugumo nuostatas ir pats nuspręsti, kiek informacijos, padedančios „Google“ paslaugoms veikti sklandžiau, suteikti. Žinoma, ta informacija yra ganėtinai privati ir asmeniška, tačiau „Google“ jus, žingsnelis po žingsnelio, supažindins su tuo, kas ir kaip veikia bei padės suprasti, kurie nustatymų variantai jums priimtiniausi. Dar viena, tikrai naudinga naujovė – „Ads Setting Tool“. Tai įrankis, kurio pagalba reguliuosite reklamų, rodomų pagal jūsų paieškos raktažodžius, nustatymus.
„Nvidia“, vieni iš mikroschemų ir grafikos plokščių lyderių pasaulyje, su dideliu alkiu žengia į debesijos rinką bei tikisi vos per kelis metus iš paslaugų ir produktų, parduodamų debesijos kompanijoms, uždirbti milijardą JAV dolerių. Negana to, „Nvidia“ planuoja, kad kompanijos uždarbis iš debesijos per ateinančius kelis metus augs po 60-70 procentų kasmet. Kaip? „Nvidia“ laiku suuodė naują nišą ir užsiėmė tvirtą vietą naujoje rinkoje, taip debesijos paslaugų teikėjams parduodama savo produktus. Tarp didžiausių partnerių puikuojasi tokie vardai kaip „Baidu“, „Facebook“, „Flickr“, „Microsoft“ ir „Twitter“. Laikui bėgant, „Nvidia“ gali tapti ir stipriu konkurentu žaidimų kompiuterių gamintojams, nes kompanijos „Grid“ paslauga po truputį įsibėgėja. „Grid“ išlaisvina žaidėją nuo žaidimų kompiuterių, nes žaidimai kaip debesijos paslauga (GaaS – gaming as a service) prieinami praktiškai bet kokiame įrenginyje.
Tuo metu „Microsoft, kuri nėra žinoma dėl kovų su mirtinomis ligomis, pasišovė pagelbėti sprendžiant kai kurias problemas, susijusias su uodų pernešamomis ligomis. „Microsoft“ specialistai pradėjo bendradarbiauti su Pitsburgo universiteto akademikais tam, kad ištirtų kuo daugiau uodų tokiose vietose kaip Grenada ir atlikę tyrimus nustatytų, ar uodų pernešamos ligos plinta. Specialistams tą itin aktualu padaryti prieš tokių ligų, kaip dengė karštligė ar paukščių gripas, proveržį. O planas paremtas šiuolaikinių technologijų panaudojimu – „Microsoft“ padėjo sukurti išmaniuosius spąstus, pagausiančius ir atskirsiančius uodus nuo kitų vabzdžių. Uodų gabenimui „Microsoft“ pasitelks pusiau autonominius dronus, kurie uodus transportuos į laboratorijas. Paskutinė dėlionės dalis – molekulinės biologijos duomenų bazė debesyje, kur tyrimams duomenys bus prieinami plačiai mokslininkų auditorijai. Nors „Microsoft“ teigia, kad šis projektas paremtas gerais norais, tai puiki proga pasauliui pristatyti savo teikiamas paslaugas bei galimybes ir, panašu, kad tokia proga „Microsoft“ mielai naudojasi.
„GoPro Inc.“ išpopuliarėjo dėl savo kamerų, veikiančių praktiškai bet kokiomis sąlygomis. Tačiau iš pastarųjų „GoPro“ atstovų pareiškimų panašu, kad kompanija nori stipriai persikvalifikuoti. Ir pirmas žingsnis pokyčių link – debesų paslaugos išvystymas, padėsiantis vartotojams lengviau redaguoti ir dalintis užfiksuotais vaizdais, mat iki šiol visi įrašai buvo išsaugojami atminties laikmenose, dėl ko tenka dar nemažai nuveikti, kol bičiuliai pamato ką užfiksavote savo nuotykių metu. Paslauga būtų panaši į „iTunes“ platformą, tik duomenys iš kameros būtų automatiškai perkeliami įrenginio įkrovimo metu, taigi naudotojui nereiktų rankiniu būdų įrašų įrašinėti į kompiuterį. Vystydama debesijos panaudojimo galimybę, kompanija tikisi padidinti pardavimus, mat vartotojus tikimasi suvilioti lengvesniu įrašų apdorojimu per debesis. Žinoma, idėja dar labai ankstyvoje stadijoje ir vienas pirmųjų uždavinių, su kuriuo susidurs „GoPro“ – duomenų saugumas. Persikėlimas į debesiją reikštų milžinišką privačių duomenų srautą ir to srauto apsauga jau būtų nemenkas iššūkis. Kol kas „GoPro“ neprasitarė su kuo jie bendradarbiaus šiuo klausimu, tačiau, regis, vieniems susidoroti vargu ar pavyks.
Debesija paremtos paslaugos, tokios kaip „Google for Work“ ir „Microsoft Office 365“, įgauna vis didesnį pagreitį rinkos užkariavime. Deja, dauguma didžiųjų verslo gigantų vis dar nesiryžta aukoti laiko patikrintų IT sistemų vardan modernių debesų technologijų, kurios yra kažkas „nepažįstamo ir neišbandyto“. Visai kitaip ir daug pozityviau į debesų kompiuterijos adaptaciją žiūri smulkus ir vidutinis verslas. Apklausus 1500 IT specialistų, paaiškėjo, jog per ateinančius dvejus metus įmonių, visiškai persikelsiančių į „debesis“, padvigubės. Šiandien tik 12 procentų iš apklaustų respondentų perkėlė savo verslo kompiuterijos infrastruktūrą į „debesis“, bet pagal prognozes, 2017 metais šis skaičius padidės iki 27 procentų ir iki 70 procentų – 2025 metais. Tyrimą atliko „BetterCloud“, profesionalai, parduodantys IT administravimo įrankius tiek „Google for Work“, tiek „Microsoft Office 365“.
Taip pat minėtas tyrimas atskleidė, kad didžiosios įmonės net penkeriais metais atsilieka nuo mažo ir vidutinio verslo žaidėjų ir reikės net dešimtmečio tam, jog pusė apklaustų respondentų visu šimtu procentų perkeltų savo kompiuteriją į „debesis“. Ir nors kuo įmonė didesnė, tuo jos kompiuterijos restruktūrizacija lėtesnė, akivaizdu, kad šiuolaikinis verslas neišvengs pokyčių. Tampa aišku, kad debesiją pasirinkę verslininkai ir jų įmonės įgauna pranašumą konkurentų atžvilgiu, o tai – viena rimčiausių priežasčių kuo anksčiau pradėti įmonės migraciją į „debesis“.