Buvęs studijos „Naughty Dog“ specialistas Johnas Hable‘as mano, kad perėjus prie naujojo API „DirectX12“, iš esmės, laimės asmeniniai kompiuteriai, o štai žaidimų konsolės galės pasigirti tik labai nedideliu spartos prieaugiu, arba jo visai nebus.
Johnas Hable‘as savo prognozę motyvuoja, remdamasis pagrindiniu „DirectX 12“ pranašumu prieš „DirectX 11“ – centrinio procesoriaus apkrovų sumažėjimu.
Žaidimų kūrėjas teigia, kad šiuolaikinių žaidimų PC produktyvumas negali sparčiai didėti dėl šiuolaikinių procesorių, todėl būtent PC daugiausia laimės, pasirodžius „DirectX 12“.
Tai patvirtina ir testai, kuriuose, pavyzdžiui, sistema su „Core i7-2600K“, „GeForce GTX 670“ su nauju API kai kuriose srityse paspartėja net iki 400 %.
Savo ruožtu, konsolių spartos lygis, anot jo, turi kitą silpną vietą – grafinį procesorių, todėl konsolės po perėjimo prie „DirectX 12“ praktiškai nieko nelaimėtų.
Johnas Hable‘as pabrėžė, kad „DirectX 12“ (ir API „Vulkan“) žymiai efektyvesni operacijose, kurios susijusios su didžiuliais duomenų apdorojimo kiekiais, tame tarpe ir atvaizdavimo iškvietimo operacijose.
Šiuo metu vienu iš nedaugelio anonsuotų žaidimų su garantuotu „DirectX 12“ palaikymu yra „Deus Ex: Mankind Divided“. Studija „CD Projekt RED“ savo laiku taip pat kalbėjo apie galimybę, jog naujojo API palaikymas atsiras „The Witcher 3: Wild Hunt“.
Masinis „DirectX 12“ žaidimų pasirodymas turėtų prasidėti nuo 2015 m. pabaigos. Šiuo metu naujojo API produktyvumą galima išbandyti teste „3DMark“, tačiau be „Windows 10“ to padaryti, deja, nepavyks.