Greičiausiai daugelis „Instagram“ naudotojų prieš skelbdami nuotraukas savo galvose yra girdėję dialogą apie tai, kokį „Instagram“ filtrą reikėtų uždėti. Laimei, mokslininkai palengvino mūsų gyvenimą ir tai išsiaiškino.
Tyrėjai iš „Yahoo Labs“ Džordžijos technologijų institute (JAV) analizavo 7,6 mln. nuotraukų, įkeltų iš mobilaus telefono į „Flickr“. Atlikę kiekybinę komentarų ir peržiūrų skaičiaus analizę, mokslininkai paskelbė, kurios nuotraukų redagavimo programos yra pačios efektyviausios, rašo mic.com.
Nuotraukos su filtrais sulaukė žymiai daugiau dėmesio nei tos, kuriose jie nenaudojami. Tyrimai rodo, kad žmonės 21 proc. labiau linkę žiūrėti filtrus turinčias nutraukas nei be jų, o komentuojamos nuotraukos su filtrais yra 45 proc. dažniau.
Labiausiai mėgstami buvo tie filtrai, kurie skatino šiltumą, kontrastą ir ekspoziciją. Jeigu visa tai pavertus „Instagram“ terminais, filtrų pavadinimai būtų „Mayfair“, „Valencia“ ir „Nashville“.
„Flickr“ / Ayman nuotr. / „Instagram“ filtrai
Kitame spektro gale – filtrai, kurie turi labai perdėtą poveikį, pavyzdžiui, „X-Pro II“ arba „Kelvin“, taip nežavi, nes jie atrodo dirbtinai ir gali lemti detalių praradimą.
Tyrėjai atliko išsamesnę analizę ir įdėmiau ištyrė tuos „Flickr“ vartotojus, kurie atsakė, kad mėgsta filtrus. Didžiausi skirtumai pastebėti tarp fotografų profesionalų ir mėgėjų.
Profesionalai apibūdinami kaip „rimti fotografijos mėgėjai, kurie turi profesionalias kameras ir be savo išmanių įrenginių“. Jie dažniausiai filtrus naudojo tam, kad būtų paslėptos nuotraukų klaidos, kad sustiprintų įspūdį, pabrėžtų spalvas arba tam tikrus objektus.
Neprofesionalai filtrus naudojo labiau poilsiniais tikslais. „Paprasti fotografai mėgsta suteikti prašmatnesnę ir unikalią nuotraukų išvaizdą taikydami filtrus. Filtrai jiems padeda padaryti taip, kad nuotraukos atrodytų gražesnės ir kartais linksmesnės“, – teigė tyrėjai.