Antradienį, balandžio 21 dieną, „Google“ atnaujins paieškų mobiliuoju ryšiu algoritmą, kuris pakeis tinklalapių reitingavimo tvarką, kai vartotojai ieškos informacijos iš savo mobiliųjų telefonų ar planšetinių kompiuterių.
Šis algoritmas pirmenybę suteiks tiems tinklalapiams, kuriuos patogu naršyti per mobilųjį ryšį (t. y. turintiems didesnio dydžio tekstą, lengvai paspaudžiamas nuorodas ir prisitaikantiems prie ekrano dydžio), ir paieškos rezultatų sąraše iškels juos į viršų. Tie tinklalapiai, kurie nėra patogūs mobiliojo ryšio prietaisams, bus nustumti į apačią, rašo businessinsider.com.
Šiuo metu naršymas per mobiliojo ryšio prietaisus sudaro 60 proc. interneto srauto ir „Google“ nori, kad vartotojams būtų patogu naudotis internetu, kai jie jungiasi prie tinklo per mobilųjį ryšį.
Apie šias permainas įmonė paskelbė dar vasario mėnesį, suteikdama tinklalapių šeimininkams beveik du mėnesius ir daugybę informacijos, kaip padaryti, kad jų svetainės neišnyktų iš paieškos mobiliuoju ryšiu rezultatų. Nepaisant to, manoma, kad ši naujovė vis tiek sukels reikšmingą sukrėtimą. Ji net vadinama „mobilgedonu“, nes milijonams svetainių gali reikšti „apokaliptinius“ pokyčius, „Business Insider“ sakė tinklalapių kūrimo bendrovės „Duda“ generalinis direktorius Itai Sadanas.
„Manau, kad rizika kyla tiems žmonėms, kurie nieko apie tai nežino“, – sakė I. Sadanas. Jo manymu, tai daugiausia yra smulkios įmonės.
„Atėjus balandžio 21 dienai, daugybė mažų įmonių tikrai nustebs, kad jų svetainių lankytojų skaičius reikšmingai sumažėjo. Tai turės įtakos milijonams svetainių internete“, – teigė jis.
Įmonės, kurios priklauso nuo paieškų, įvedus tam tikrą vietovę (pavyzdžiui, jei kažkas mobiliojo telefono „Google“ paieškų laukelyje įrašo „kavinės Sanisaide, Kvinse“), dėl šios naujovės gali sulaukti mažiau klientų, pažymi I. Sadanas.
„Google“ visuomet buvo svarbus aktualumas, o turinys yra karalius, – sakė jis. – Tačiau tai keičiasi. Taip, jie sako, kad turinys vis dar yra labai svarbus, bet ne mažiau yra svarbi ir vartotojo patirtis. Nepakanka turėti gerą turinį – jei žmonės ateis į jūsų svetainę ir ji turės turinį, bet jis bus neįskaitomas, tai nebus gerai.“
Nuo „mobilgedono“ gali nukentėti ne tik mažos įmonės.
Rinkodaros bendrovė „Somo“ praėjusią savaitę paskelbė tyrimą, parodžiusį, kad nuo „Google“ pakeitimų gali nukentėti ir tokie stambūs ženklai kaip „American Apparel“, „The Daily Mail“ ir „Ryanair“, jeigu jie iki antradienio neatnaujins savo svetainių.