Didėjantį skaitmeninės informacijos kiekį, žinoma, sukuria ne kas kita, o sparčiai augantis interneto naudotojų skaičius bei sparčiai kintantys jų poreikiai. Būtent tai sukelia vis daugiau sunkumų įvairioms bendrovėms, teikiančioms paslaugas internete, kadangi tam tikrą paslaugą ar sprendimą pripažinusi rinka pradeda labai sparčiai plėstis ir tampa daugumos pasaulio gyventojų poreikių užtikrinimo dalimi. Bene naujausias to pavyzdys gali būti geografinės asmens buvimo vietos nustatymo principu veikiantis socialinis tinklas „Tinder“.
Šio santykinai naujo socialinio tinklo veikimo principas labai paprastas ir pagrįstas dviejų atitinkamoje geografinėje teritorijoje esančių žmonių susižavėjimu vienas kitu tik pagal profilio nuotrauką, kuris užtvirtinamas nuotrauką nubraukiant į dešinę ekrano pusę. Ir būtent tokių, atrodytų, iš vartotojo perspektyvos visiškai paprastų perbraukimų per dieną yra atliekama jau daugiau nei 1,7 milijardo. O tų, kurių skoniai ir nuomonės sutampa kiekvieną dieną taip pat jau atsiranda apie 25 milijonus.
Kiekvienas toks atliekamas veiksmas reikalauja komunikacijos su „Tinder“ duomenų bazėmis, o sparčiai augantis užklausų kiekis šį 2012 metų „startuolį“ privertė šiais metais susidurti su rimtomis problemomis, kurios tiesiog periodiškai sutrikdydavo sklandų socialinio tinklo darbą. Ir, kaip gi manote, ką „Tinder“ pasirinko, kad efektyviai ir greitai išspręstų šiuos nepatogumus? Gerai, padėsime – vienos iš didžiausių pasaulyje debesų kompiuterijos „Rackspace“ bendrovės „debesies“ paslaugą „ObjectRocket“.
Būtent „ObjectRocket“ techninis duomenų bazės kaip paslaugos (DaaS) „debesies“ sprendimas nuo šiol yra atsakingas ir sprendžia visus „Tinder“ socialinio tinklo „MongoDB“ duomenų bazių užklausų apdorojimo ir valdymo klausimus. Kitaip sakant 40-ties žmonių „Tinder“ kolektyvas pavesdamas šiuos gyvybiškai svarbius klausimus „Rackspace“ komandai dabar gali rūpintis socialinio tinklo marketingo, naujų funkcijų ir grafinės sąsajos elementų kūrimo klausimais. Tuo metu paties „Tinder“ socialinio tinklo veikimo sutrikimo klausimų spręsti nebereikia, nes tai savaime užtikrina debesų kompiuterijos serveriai.
Atrodytų, mažai kuo su „debesies“ paslaugų rinka susijęs socialinis tinklas „Tinder“ šiuo metu tapo bene geriausiu pavyzdžiu to, kokį lankstumą ir naudą bendrovei gali duoti debesų kompiuterija. Visų pirma „Tinder“ atstovai spaudoje pabrėžia, kad „MongoDB“ duomenų bazių valdymo ir priežiūros užduotis pavedus šios srities ekspertams „Rackspace“, padidėjo ne tik paties socialinio tinklo veikimo patikimumo rodiklis, tačiau taip pat net keturis kartus pagerėjo ir jo veikimo našumas.
Jeigu tai pakankamai neįtikina, kitas svarbus aspektas „Tinder“ socialiniame tinkle pradėti naudoti debesų kompiuterijos paslaugas buvo tas, kad prognozuoti ir suvaldyti serverių apkrautumą yra beveik neįmanoma, o tai reiškia, jog pati bendrovė negali įvertinti, kokių skaičiavimo resursų reikia didžiausią apkrovos valandą. Tokia problema labiausiai kyla dėl to, kad „Tinder“ naudojasi žmonės iš viso pasaulio, o greitas ir paprastas socialinio tinklo veikimo principas gali labai padidinti serverių darbo apkrovas ne tik per pietus, bet ir, pavyzdžiui, vakare, televizinės laidos metu pradėjus rodyti reklamą. Vis dėlto tai nesukelia jokių nepatogumų „Rackspace“ „debesies“ paslaugų tiekėjui, nes debesų kompiuterijos paslaugų vienas iš privalumų būtent ir yra užtikrinti klientui tiek resursų, kiek jam jų reikia esamuoju laiko momentu.
Taigi, „Tinder“ socialinis tinklas nuo šiol yra labai geras įrodymas, kaip „debesies“ sprendimai praktiniu požiūriu leidžia greitai optimizuoti savo verslo procesus. Ir tai padeda taupyti tiek darbo resursus, tiek leidžia mažinti perteklinių darbų skaičių, esamų darbuotojų potencialą išnaudojant ir nukreipiant tik į tas užduotis, kurios leidžia kurti dar didesnę pridėtinę vertę ne tik bendrovei, bet ir atitinkamais sprendimais besinaudojantiems klientams.