Debesies verslas yra ne vien tik „Microsoft“. Jei prieš pora savaičių jie „valdė“ vartotojų dėmesį, tai dabar naujienos krypsta ir kita linkme – AWS.
„Amazon“ tokį dėmesį užsitarnavo ir dėl savos konferencijos „re:Invent 2014“, kur kompanijos vadovai paskelbė keletą svarbių žinių. „Amazon Web Services“ turi 1 milijoną aktyvių vartotojų. AWS taip pat vartotojams siūlo net 1900 skirtingų „debesies“ programų ir paslaugų. Tokio kiekio galima tik pavydėti... Buvo pristatytos ir naujos paslaugos, kurios užtikrins klientų paslaugų veikimą ir viską darys dar geriau, puikiau ir nuostabiau. Reklama tikėti nebūtina tol, kol neįsitikinsime ir patys. Geriausias įsitikinimas – krentančios paslaugų kainos.
Beje, džiugi žinia tiems, kas laiko iliustracijas AWS. Jų paslauga „Prime“ dabar neberiboja vietos – galima talpinti tiek foto, kiek tik nori!
„Microsoft“ perdarinėja savo „Lync“ žinučių įrankį. Šis įrankis – „Office365“ paketo dalis, kuris skirtas darbuotojams bendrauti įmonės viduje. Nuo 2015 metų „Lync“ pakeis... „Skype for Business“. O taip! Tai komercinė „Skype“ versija. Primename, kad „Microsoft“ įsigijo populiariausią žinučių įrankį „Skype“ dar 2011 metais ir vis bandė savo investicijas atidirbti. Atrodo, dabar, sujungę „Lync“ ir „Skype“ funkcijas, jie tikrai galės pasiūlyti itin patrauklų produktą verslui.
„Cisco“ paskelbė savo tyrimą, kuriame spėjama, kad 2018 metais net du trečdaliai viso duomenų centrų srauto bus iš „debesies“. 76 % numatomi 2018, o tuo metu turime ir ne spėliojamus skaičius. 2013 metais duomenų centrų srautas, kurį sudarė „debesies“ duomenys buvo didesnis nei pusė – 54 %. Jei skaičiuotume duomenimis, kalba eitų apie 8,6 zetabaitus – trilijonus gigabaitų. Šie skaičiai dar kartą įrodo, kad net ir po 5 metų „debesiui“ bus kur tobulėti ir augti.
„Dell“ Lietuvoje ir pasaulyje yra žinoma kaip „geležies“ kompanija, kurianti ir parduodanti pakankamai geros kokybės serverius, stacionarius ir nešiojamus kompiuterius bei kitus įrenginius. Dėl to gana keista, kai tokia žinoma kompanija staiga nusprendžia verstis „debesies“ paslaugomis. Ne teikti pati, o perpardavinėti partnerių „debesies“ įrankius ir paslaugas. Taip, „Dell“ dabar galima pavadinti ir savotišku „debesies“ paslaugų brokeriu, nes ji savo klientams gali pasiūlyti tokių kompanijų, kaip „Amazon“, „Google“, „Joyent“, „Docker“, „Delphix“ bei „Pertino“ paslaugas. Neseniai buvo įsigytos kelios kompanijos, tad šis žingsnis gana logiškas. Akivaizdu, kad „Dell“ irgi nori atsiriekti gabalėlį „debesies“ rinkos.
Tuo metu „Dell“ konkurentė HP taip pat nesnaudžia ir nelaukia, kol kas užlips jai ant galvos. HP kartu su „Nokia“ kuria specialius sprendimus telekomunikacijų bendrovėms, siūlančioms fiksuotą ir mobilųjį ryšį, internetą ir kitas populiarias paslaugas. Ši paslauga bus „debesyje“ ir palengvins klientų valdymą ir duomenų srautų valdymą. Telekomunikacijų rinkoje tai ypač galingi skaičiai, todėl HP patirtis labai pravers. „Nokia“ patirtis taip pat, nes ši kompanija gamina ne vien tik telefonus, bet ir tinklų sprendimus.
Sutapimas, ar ne, bet panašų susitarimą pasiekė ir IBM kartu su „Tencent“ Kinijoje. Jie irgi kartu dirbs su Kinijos „debesies“ sprendimais telekomunikacijų srityje. Aišku, mastai čia bus kur kas didesni nei šiaip darbas su mažmenininkais.
„NetSuite“ pastebi naujas tendencijas pasaulyje. Pasirodo, „debesies“ paslaugomis labiau domisi ne tik kompanijų IT vadovai, bet ir aukščiausioji valdžia. Taip CEO tampa CIO. Gali būti, nes dabar „debesies“ sprendimai tiesiogiai susiję su verslo plėtra, o ne tik efektyvesniu kompanijos darbu. Jei seniau reikėjo, kad gerai veiktų internetas, duomenys būtų visada po ranka, darbuotojai galėtų dirbti ir iš namų, tai dabar prireikė ir dideliais duomenimis pagrįstų tyrimų ir sprendimų, būdų, kaip galima efektyviau išnaudoti turimus resursus – tai jau aukščiausios vadovybės reikalas, todėl nenuostabu, kad generaliniai direktoriai domisi „debesiu“ kur kas labiau, nei anksčiau.