Atrodo, kad su naujuoju „Microsoft“ direktoriumi į kompaniją atėjo ir daugiau įdomių žmonių. Per pastaruosius keletą mėnesių ši milžinė pateikia tiek daug įdomių naujienų, kad kartais pasijaučiame lyg pristatinėtume „Microsoft“ naujienas, o ne visos rinkos pulsą. Būkime „biedni“, bet teisingi – „Microsoft“ moka sudominti ne tik technologinėmis naujienomis, bet ir numesti vieną ar kitą informacinę bombą.
Visai neseniai Sattya Nadella prisikalbėjo dėl moterų darbuotojų algų ir taip sulaukė pasaulinio dėmesio. O dabar naujasis „Microsoft“ generalinis direktorius aiškina, kad „Microsoft“ myli „Linux“!.. Susisuko smegenys „Microsoftui“, ar kaip tai paaiškinti?.. Dar 2001 metais aukščiausia vadovybė buvo pareiškusi, kad „Linux“ yra kaip vėžys, ir jį reikia naikinti. Tai kurį laiką gana sėkmingai kompanija ir darė, bet vėliau nuleido rankas. Per 22 gyvavimo metus „Linux“ užsitarnavo gerą vardą verslo programų srityje. „Microsoft“ dabar jau deklaruoja meilę „Linux“, nors priešiškumas buvo jaučiamas daugelį metų. Verslo analitikai spėja, kad priežastis tokiai meilei gali būti tik pinigai. Taigi, tai meilė iš išskaičiavimo, nes „Azure“ jau kurį laiką naudoja „Linux OS“ ir kitas jos versijas verslo programoms. Kam kariauti, jei galima bendradarbiauti ir uždirbti iš tokio bendradarbiavimo keletą milijardų per metus? Tai tikrai nereiškia, jog „Microsoft“ pripažįsta „Linux“ pranašumą prieš „Windows“, tačiau skaitytis su šia „alternatyva“ jiems reikia.
SaaS kainų karai tęsiasi ir „Microsoft“, atrodo, laimėjo dar vieną mūšį. Nuo šiol visi „Office365“ klientai gaus neribotą vietą „OneDrive“ talpykloje. Dar prieš keletą mėnesių jie ir taip buvo dosniausi rinkoje su 1 TB duomenų nemokamai (nors ir ne pirmieji), tačiau dabar viskas apsivertė. Pakanka už „Office365“ sumokėti 300–400 litų metams ir turėsite neribotai vietos. Kas toliau? „Microsoft“ primokės vartotojams už tai, kad talpina savo nuotraukas ir failus „OneDrive“ tarnyboje? „Amazon“, „Google“, „Apple“, „Dropbox“, ką veikiat?
Tiesa, „Dropbox“ veikia visai ką kita. Matydami, kad su „Microsoft“ – menki juokai ir 300 milijonų vartotojų yra toli gražu ne riba, „Dropbox“ pradėjo naują vartotojų pritraukimo bangą. Šį kartą jiems padės HP ir „Asus“, kurie savo kompiuteriuose ir planšetėse iš karto įdiegs „Dropbox“ tarnybą. Tai atsitiks jau nuo kitų metų. Taigi, vartotojas, nusipirkęs HP arba „Asus“ kompiuterį vos jį įsijungęs galės užsiregistruoti savo paskyrą ir, aišku, gauti papildomų gigabaitų. Tai nėra naujas klientų pritraukimo metodas, nes tiek „Samsung“, tiek „Toshiba“ irgi siūlo pasinaudoti panašių arba savų debesies tarnybų paslaugomis.
„Microsoft“ paskelbė 2014 metų pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus. Dabar galima suvokti, kokiomis finansinėmis nuotaikomis gyvena ši milžinė. 4,54 milijardų USD pelnas esant 23,2 milijardų dolerių apyvartai. „Office365“ vartotojų padaugėjo 7 milijonais, pelną nešė net ir planšetinių kompiuterių verslas, nes kaip tik buvo išleistas naujasis „Surface Pro 3“, kuris susilaukė nemažos sėkmės (nors Lietuvoje jis yra brangesnis už „Apple iPad“). Telefonų pardavimai – 2,6 milijardo dolerių (parduota 9,3 milijonai „Lumia“ telefonų), tačiau čia apyvarta, o ne pelnas, kurio „Microsoft“ dar neturi... Kitose srityse – augimas, nors ir ne visur. Licencijų srityje pelnas smuko, tačiau čia aišku dėl ko – žinia apie artėjančius paskutiniuosius „Windows 10“ ir OS perkėlimą į debesį sudrebino licencijuojamos programinės įrangos prekybą, o ateityje sudrebins dar labiau. Kitaip sakant – „Microsoft“ sekasi neblogai, akcijų kaina kyla.
Salesforce.com – naujas kvėpavimas. Pranešama apie naujai paleistas tarnybas ir puikius planus. Vienas iš svarbiausių pranešimų – apie partnerystę su „Microsoft“. Taip, „Office“ produktai keliauja į „Salesforce“ šeimą ir bus pasiūlyti „Salesforce“ vartotojams, taip pat ir „Windows 10“ operacinė sistema kitais metais. Tai labai svarbi partnerystė, nes „Salesforce“ yra neabejotinas rinkos lyderis, dirbantis su verslo valdymo programomis daugiausiai JAV, o kartu ir visame pasaulyje. „Microsoft“ kompanijai tai irgi naudinga, nes pasinaudoti „Salesforce“ milijonais vartotojų tikrai nepakenks.
IaaS rinkoje aiškėja lyderiai. Pirmoje vietoje – „Amazon AWS“. Tuo tarpu antroje vietoje atsidūrė pagreitį įgaunantis... „Microsoft“, už savęs paliekantis „Google“, „IBM“, „Salesforce“, „Rackspace“ ir kitus žaidėjus. Nieko čia per daug analizuoti nereikia – pakanka pamatyti grafiką, kuriame net 160 % „Microsoft“ augimas prieš 50 % „Amazon“. Tiesa, IBM augo daugiau nei 80 %, o tai irgi rodo IBM krypimą nuo „geležies“ prie debesies.
Pasigedote naujienų iš kitų kompanijų? Gal kitą savaitę „Microsoft“ aprims ir jų sukeltoms dulkėms prasisklaidžius, pamatysime ir apžvelgsime kitų kompanijų naujienas.