Per pastarąsias dvi savaites debesies pasaulyje – sujudimas. Vyksta labai įdomūs procesai ir paskelbtos iš koto verčiančios naujienos. Parinkome kelias svarbiausias.
Pradėkime nuo to, kad „Microsoft“ paskelbė iš koto verčiančią naujieną, o tiksliau dvi. Pirma, jie pristatė naują operacinę sistemą, kuri vadinsis ne „Windows 9“, o iš karto „Windows 10“. Tai bent naujiena! Antroji – dar labiau šokiravo verslo pasaulį, nes tai – paskutiniai „Windowsai“. Taip, daugiau jokių „Windows 11“, „Windows 17“ ar „Windows super“. Taip nutiko dėl to, kad keičiamas pačios operacinės diegimo ir aptarnavimo principas. Nuo 2015 ji bus debesyje ir vartotojai mokės metinį mokestį, o visi atnaujinimai bus pateikiami savaime. Pagaliau ir „Windows“ atiduoda savo OS į debesies rankas. Sukrečiančios naujienos, tiesa?
Pasaulį sukrėsti nusprendė ir „Hewlett-Packard“. Ne, ji nieko nenusipirko, su niekuo nesusijungė, niekam neparsidavė. Priešingai, nusprendė pasidalinti į dvi kompanijas – „Hewlett-Packard Enterprise“ ir „HP Inc.“. „Hewlett-Packard Enterprise“ kompanija užsiims verslo klientais – verslo „geležimi“ ir paslaugomis, kurių nemažą dalį sudaro ir debesies paslaugos. Spausdintuvus ir nešiojamus kompiuterius toliau gamins „HP Inc.“, nes šis prekinis ženklas ir taip visiems gerai žinomas ir asocijuojasi daugiau su kompiuterine įranga galutiniams vartotojui, nei debesies paslaugomis, serveriais ar galinga infrastruktūra.
Dalybų karštinę atrodo pasigavo ir kitos kompanijos. Sklinda gandai, kad iki metų pabaigos į dvi kompanijas gali pasidalinti ir „Symantec“ – atskirti programinės įrangos vystymo verslą nuo „PayPal“ internetinių mokėjimų verslo. Kas čia dabar per nauja mada? „Microsoft“, o jūs kada planuojate atskirti ne itin pelningus „geležiukų“ („Nokia“, „Xbox“, „Surface“ ir t. t.) verslus nuo debesies?.. Čia tik retorinis klausimas, nes naujasis vadovas turi rimtą planą.
„Oracle“ taip pat užgiedojo, kad jie dabar debesies kompanija. Pavėluotai, bet akcentai sudedami būtent taip – pirmiausiai debesis, o paskui – „geležis“. Čia, aišku, pasistengė žymusis CTO Larry Ellisonas. Ir iš tikrųjų, skaičiai kalba patys už save. „Oracle“, pasirodo, turi net 84 SaaS produktus. Tiek turi „Salesforce“, SAP, „Microsoft“, „Google“ (?), „Amazon“ – patys stambiausi debesies rinkos žaidėjai.
Keistas sujudimas internetinių prezentacijų (aišku, viskas ten, debesyje) rinkoje. „Evernote“ pristatė savo internetinių prezentacijų funkciją, kartu su dar keletu naudingų dalykų, o šios kompanijos generalinis direktorius Philas Libinas, nepagailėjo aštresnių žodžių „Microsoft PowerPoint“ programai. Tuo tarpu „Microsoft“ atsakas, atrodo, greitu metu sudrebins pasaulį. Paleista nauja programa „Sway“, kuri kurs ir internete demonstruos stilingas ir interaktyvias prezentacijas. Ši programa netrukus bus tarp įdiegiamų „Office365“ programų. Kodėl Prezi.com vis dar tyli? Gal irgi turi paruošusi kokių rinką sudrebinančių naujienų?
Beje, atnaujintos „Office365“ kainos, ir atsirado naujas planas – „Office 365 Business“ už 99 USD metams (270 Lt + PVM). Tai dar pigesnis planas, nei „Office 365 Business Premium“ už 150 USD metams. Kuo jie skiriasi? Pigesniajame nėra „Exchange“, „Lync“ ir „SharePoint“, tačiau vis dar suteikiamas 1 TB vietos „OneDrive“, programas galima instaliuoti 5 įrenginiuose. Šis planas itin tinkamas smulkiam verslui, kur nereikalingas intensyvus bendravimas tarp kolegų.
Kainas atnaujino ir „Google“, ir „Amazon“, bet ne tai svarbiausia. Esmė ta, kad kainos nuolatos mažėja.