Dar vienas socialinis tinklas? Pastarosiomis dienomis internete kilo neeilinis susidomėjimas bendruomene, prie kurios prisijungti galima tik gavus kvietimą. „Ello“ – itin patrauklaus dizaino socialinis tinklas, kurį sukūrė dizaineris Paulas Budnitzas. Tačiau kuo jis ypatingas?
Daugelis pabrėžia, kad „Ello“, priešingai nei reklamomis ir vartotojų duomenų naudojimu pasižymintis „Facebook“, griežtai pasisako prieš bet kokias reklamas visoje socialinio tinklo aplinkoje. Šio tinklo kūrėjai pasiryžę pritraukti vartotojus, kurie nebenori nuolat būti atakuojami reklamų, o jų asmeninė informacija kaupiama ir vėliau parduodama, pažymi „Business insider“.
Paskutiniais duomenimis, susidomėjimas šiuo socialiniu tinklu milžiniškas: per valandą „Ello“ sulaukia 27 tūkst. paraiškų iš norinčių prie jo prisijungti. Kuo jis toks ypatingas? Greičiausiai viską galima apibrėžti – estetika. Iš tikrųjų nesunku sutikti, kad tinklalapis yra beveik nepriekaištingas (kiek galima tai teigti realiai juo nesinaudojus). Akį traukia lengvumo pojūtis, didelis plotas informacijai ir nuotraukoms.
„Ello“ vis dar yra beta versijoje, tačiau yra visiškai funkcionalus. Vartotojai gali komentuoti, paminėti kitus, publikuoti nuotraukas, judančius paveikslėlius ar vaizdo medžiagas. Ateityje numatoma jame integruoti „Soundcloud“, sukurti „iPhone“ ir „Android“ aplikacijas.
„Ello“ savo pasižadėjime vartotojams įsipareigoja, kad šiame socialiniame tinkle niekada nebus reklamos, asmeninė informacija bus privati. Vis dėlto turbūt būtų sunku įsivaizduoti tokį projektą, jei juo nebūtų siekiama užsidirbti. „Ello“ nurodo, kad socialinis tinklas yra visiškai nemokamas ir juo bus galima naudotis amžinai. Vis tik vietoje reklamų vartotojams nuolat gali būti pasiūlomų naujų naudingų funkcijų. „Jei vartotojams šios funkcijos patiks ir jie norės toliau jomis naudotis, reikės susimokėti labai nedidelį mokestį“, – informuojama „Ello“.
Panašią idėja jau anksčiau mėgino įgyvendinti „Diaspora“ ar „App.net“, tačiau tuomet didesnio susidomėjimo nesulaukė. Nepaisant to, bus įdomu pažvelgti, kiek stipriai žmonėms jau įgriso nuolatinės reklamos „Facebook“ ar kituose socialiniuose tinkluose.
Norite išbandyti „Ello“? Galite mėginti užpildyti prašymą dėl pakvietimo arba laukti, kol kažkas iš jūsų pažįstamų, jau esančių šiame socialiniame tinkle, atsiųs pakvietimą.