Bendrovė IBM pranešė pristačiusi „Watson Analytics“ – išskirtinę paslaugą, veikiančią natūralios kalbos pagrindu, kuri suteikia verslui galingus analitinius įrankius. Tai yra svarbiausias IBM analitinių paslaugų pristatymas per dešimtmetį, teigia bendrovės atstovai.
Šiuo metu tik maža dalis žmonių naudoja verslo analitikos įrankius priimdama svarbius sprendimus. Tuo tarpu „Watson Analytics“ sukurta taip, kad įsigyti ir naudoti pažangias prognozavimo ir analitikos priemones būtų lengva net ir neturintiems duomenų apdorojimo patirties vartotojams.
Skirtingai nei anksčiau naudoti analizės įrankiai, kurie pirmiausia buvo skiriami duomenų analitikams, IBM „Watson Analytics“ automatizuoja duomenų paruošimo, prognostinės analizės ir vizualinio pateikimo veiksmus. Būtent tai leidžia šia paslauga savarankiškai naudotis ir įmonių veiklos ar žmogiškųjų išteklių valdymo, rinkodaros ar pardavimų vadovams, sakoma IBM pranešime.
„Naujoji paslauga skirta visiems verslo žmonėms – nuo pardavimo vadybininkų iki kompanijos vadovų – įžvelgti modelius, vystyti idėjas ir efektyvinti sprendimus“, – teigia Bob Picciano, IBM informacijos ir analizės grupės vyresnysis viceprezidentas. Pranešama, kad vartotojai gali naudotis jų specifines pareigas atitinkančiais scenarijais.
Paslauga remiasi debesų kompiuterijos ištekliais, todėl ja galima naudotis tiek stacionariais, tiek mobiliaisiais įrenginiais. Savitarnos pagrindu veikiančios duomenų filtravimo ir saugojimo paslaugos leidžia lengvai pasiekti ir parengti duomenis analizei. Ypač daug dėmesio skirta analizės ataskaitų vizualizacijai. Dauguma verslo analitikos programų pasiūlymų remiasi prielaida, kad vartotojai jau turi analizei paruoštus duomenis, aiškią idėją, kokios analizės jiems reikia, ir įgūdžių bei laiko modeliavimui. Vis dėlto dauguma verslo vartotojų nė vieno iš šių dalykų neturi.
Duomenų paieška ir jų sutikrinimas gali užimti daugiau nei pusę analizės projektui skiriamo laiko. Po to paaiškėja, kad vartotojai dažnai nesupranta analizės rezultatų ar ilgai sprendžia, kaip juos tinkamai atvaizduoti. „Watson Analytics“ šiuos veiksmus automatizuoja ir taip paspartina vartotojų galimybes savarankiškai pasiekti reikalingus atsakymus. „Watson Analytics“ naudoja natūralios kalbos priemones, todėl vartotojai gali užduoti tinkamus klausimus ir gauti rezultatus verslui suprantama kalba.
Interpretuodami rezultatus ir patikslindami užklausas, vartotojai gali atskleisti nenumatytus modelius ir santykius. „Watson Analytics“ pristato vientisą analitikos ir duomenų sąveiką „debesyse“. Kaip ir kiti IBM debesų kompiuterijos sprendimai, naujoji paslauga veikia „SoftLayer“ aplinkoje ir prieinama per „IBM Cloud“ portalą. IBM taip pat ketina pateikti „Watson Analytics“ per „Bluemix“ platformą ir leisti programų kūrėjams bei interneto paslaugų pardavėjams toliau vystyti šios paslaugos galimybes. Kai kurias „Watson Analytics“ galimybes „beta“ versijos vartotojai galės išbandyti jau artimiausią mėnesį, o „Freemium“ (nemokamos paslaugos derinamos su mokamomis pridėtinėmis paslaugomis) bei mokamų paslaugų rinkinys bus pradėtas teikti dar šiais metais, sakoma pranešime.