„Facebook“ testuoja naują sistemą, kuri vartotojus informuotų apie satyrinę arba ironišką informaciją, pasirodžiusią naujienų sraute. Šalia kiekvieno įrašo, kuriame pateikiama tikrovės neatitinkanti informacija, laužtiniuose skliaustuose pasirodytų žodis „satyra“.
Pasak Ispanijos dienraščio „La Stampa“ kalbinto „Facebook“ atstovo, internete yra tiek informacijos, kad sunku susigaudyti, ar skelbiama informacija yra teisinga. Todėl „Facebook“ nori vartotojams padėti atskirti teisybę.
Ar tai reiškia, kad „Facebook“ kūrėjai vartotojus laiko idiotais, kurie patys nesugeba atskirti tiesos nuo realybės? „The Guardian“ rašo, kad „Facebook“ žino, kas yra jų vartotojai, ir taip nemano. Tačiau tendencija skelbti tikrovės neatitinkančias naujienas vis didėja. Prie to prisideda ir interneto verslo modelis, kuris paremtas vien reklama – kuo daugiau žmonių perskaito, tuo daugiau jų pamato reklamą.
Žiniasklaidos priemonės stengiasi sukurti tokias antraštes, kurios pritrauktų dėmesį. O socialiniame tinkle natūrali reakcija yra dalintis tokiomis antraštėmis.
Tačiau vartotojai internete ieško informacijos, kuri būtų linksma ir įdomi, o realybė dažnai tokia nėra, todėl dėmesį patraukia realybę iškreipiančios naujienos.
Tai puikiai iliustruoja „The Onion“ tinklalapis, kuriame satyriškai ir linksmai perteikiamos naujienos. Tačiau problema tame, kad kartais tokia informacija patiki ne tik skaitytojai, bet ir žurnalistai.