Konferencijoje „SIGGRAPH 2014“ kompanija „Intel“ pademonstravo, ką sugeba naujasis „Microsoft“ API – „DirectX 12“. Pastarasis turėtų padidinti visų kompiuterinių sistemų produktyvumo lygį, tačiau daugiausia naudos gaus tie įrenginiai, kuriuose ribojamas energijos suvartojimo ir temperatūrų lygis.
Planšetiniuose kompiuteriuose temperatūriniai ir TDP parametrai yra labai svarbūs, kalbant apie centrinio procesoriaus ir grafinio adapterio gebėjimą veikti maksimalia sparta. Pasiekus tam tikras lubas, produktyvumo lygis sumažinamas, todėl gamintojai nuolat ieško, kaip pasiekti balansą tarp maksimalios spartos ir ribojančių faktorių.
„DirectX 12“ leidžia sumažinti centrinio procesoriaus naudojimą, todėl grafinis adapteris gauna papildomų resursų. Naujojo API demonstracija buvo vykdoma, pasitelkus planšetinį kompiuterį „Microsoft Surface Pro 3“, turinčiu „Intel Haswell“ platformą.
Demonstraciniame vaizdo klipe buvo vaizduojama 50 tūkst. asteroidų. Naudojant „DirectX 11“, buvo pasiekta 19 kadrų per sekundę sparta; šiuo atveju CPU ir GPU resursai buvo padalinti po lygiai. „DirectX 12“ leido spartą padidinti iki 33 kadrų per sekundę (+74 %). Toks skirtumas žaidimo spartą gali padidinti iš nepatenkinamos į komfortišką.
Analogiškais privalumais dėl „DirectX 12“ naudojimo turėtų pasigirti išmanieji telefonai, nešiojami kompiuteriai, taip pat kompaktiški stacionarūs kompiuteriai. Kūrėjai galės arba padidinti spartos lygį, arba išsaugoti ankstesnį, tačiau sumažinti energijos suvartojimą, o tai leis mobiliems įrenginiams veikti ilgiau.
Apie „DirectX 12“ palaikymą savo naujausiose „SoC“ mikroschemose jau pranešė kompanijos „Qualcomm“ ir „nVidia“ (pastaroji jau turi pristačiusi procesorių „Tegra K1“ su „Kepler“ architektūros GPU).