Pastebima tendencija debesies naujienose – vieną savaitę dėmesys vienai šios srities milžinei, sekančią savaitę – kitai. Jei praeitą kartą itin daug dėmesio buvo skirta „Microsoft“, tai šį kartą populiarumu džiaugėsi IBM ir „Amazon“. Yra minimos ir mažesnės kompanijos, tačiau pranešimai dažniausiai būna pavieniai. Pasižiūrėkime, apie ką rašo užsienio žiniasklaida dabar.
IBM siekia užpatentuoti naują technologiją, kuri padeda valdyti duomenų paskirstymą skirtingose pasaulio šalyse su skirtingais įstatymais ir reikalavimais saugumui ir duomenų perdavimui. Šis IBM išradimas palengvintų didelių kompanijų, laikančių duomenis skirtingose šalyse darbą, nes dabar reikia žinoti kiekvienos šalies įstatymus ir tvarką atskirai ir jos paisyti. Kartais, pasikeitus taisyklėms, laiku nesureaguojama į pakeitimus ir duomenys susiduria su rizika pažeisti vietinius įstatymus.
HP bando konkuruoti su „Google“, „Amazon“ ir kitais stambiais rinkos žaidėjais. Pradžia – „HP Helion Managed Virtual Private Cloud Lean“. Tai debesies paslauga tik su bazinėmis funkcijomis, skirta smulkesniems verslams arba nedideliems darbo debesyje pajėgumams. Taip siekiama prisijaukinti vidutinių įmonių segmentą, kad būtų galima pasiūlyti ir rimtesnes HP debesies paslaugas.
JAV Centrinė žvalgybos valdyba oficialiai tapo „Amazon“ debesies vartotoja. Tiesa, „Amazon“ teko įdėti nemažai pastangų, nes beveik metus dėl šios paslaugos teikimo buvo bylinėjamasi su IBM. Šiai paslaugai buvo skirtas didelis dėmesys ne tik dėl 600 milijonų JAV dolerių vertės kontrakto, bet ir dėl saugumo. CŽV ir „Amazon“ tvirtina, kad jų debesies paslaugos yra padidinto saugumo. Kokie duomenys bus laikomi CŽV debesyje – nelabai aišku, bet greičiausiai viskas prasidės nuo 17 su žvalgyba susijusių institucijų dokumentų ir darbo procesų perkėlimo į debesį.
Kol „Amazon“ džiaugiasi šiuo sandoriu su CŽV, jos amžina priešininkė IBM nesėdi nuleidusi rankų. IBM skelbia laimėjusi 37 milijonų dolerių vertės konkursą, kurį skelbė JAV Kalifornijos valdžia. Jie nori keltis į debesį. IBM jiems padės tai padaryti per ateinančius 5 metus. Projektas vadinasi „CalCloud“ – „Kalifornijos debesis“. Jau 20 šios valstijos valdžios institucijų pareiškė rimtus ketinimus prisijungti prie šio projekto, kuris turėtų būti pavyzdinis kitoms JAV valstijoms, o taip pat ir šalims už JAV ribų.
Naujas tyrimas atskleidžia, kad tos įmonės, kurios anksti pradėjo naudoti debesies paslaugas (jos savotiškai rizikavo tai darydamos), dabar turi keletą svarbių pranašumų konkurencinėje kovoje ir verslas sekasi geriau. Žurnalo „Harvard Business Review“ skaitytojai buvo apklausti ir „Verizon“ užsakytas tyrimas parodė, kad 2/3 debesį įsidiegusių kompanijų turi bent vieną konkurencinį pranašumą. Tas konkurencinis pranašumas trečdaliui buvo labai reikšmingas, o kitam trečdaliui šiek tiek reikšmingas. Tai reiškia, kad perėjimas į debesį atveria naujas verslo plėtros galimybes.
Kai kurios kompanijos vis dar skelbia savo finansinius rezultatus, o Volstrytas juos įdėmiai analizuoja ir prognozuoja. Bet Lietuvai iki Volstryto toli. Didesnė naujiena būtų, jei „Microsoft“ dar sumažintų savo „Office365“ programų kainą. Po poros savaičių vėl stebėsime, kuo gyvas debesies verslas.