Pastaruosius metus netylančios kalbos apie „Facebook“ populiarumo kritimą Lietuvoje nepasitvirtino – „Facebook“, kuriuo Lietuvoje naudojasi apie 68 proc. internautų, išlaiko daugiausiai vartotojų turinčio socialinio tinklo poziciją.
Šiuo metu internauto vartotojai naudojasi mažiausiai 2 socialiniais tinklais ar platformomis. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT vykdomas socialinių tinklų vartotojų tyrimas.
„Nors „Youtube“ kanalas lenkia „Facebook“ tinklą auditorijos dydžiu, juo naudojasi daugiau nei 77 proc. visų Lietuvos internautų, „Facebook“ vartotojai yra labiau įsitraukę. Kasdien prie šio socialinio tinklo prisijungia net 46 proc. visų šalies interneto naudotojų. „Youtube“ kanalą kasdien įsijungia mažiau – 34 proc. Nors šis kanalas ir suteikia bendravimo galimybę, tačiau dažniau yra naudojamas kitiems tikslams – muzikos klausymui, video filmukų talpinimui ir žiūrėjimui, todėl ir lyginti „Youtube“ su kitais tinklais yra neadekvatu“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.
Nuo lyderių atsilieka „Google+“ tinklas, kuris turi apie 27 proc. vartotojų. Jį kasdien naudoja 8 proc. internautų. Verta pastebėti, kad į populiariausių socialinių tinklų penketuką patenka ir lietuviški socialiniai tinklai, tačiau jų auditorija jau kelis metus iš eilės stabiliai mažėja. „One.lt“ ir „Draugas.lt“ naudojasi atitinkamai 21 proc. ir 15 proc. Lietuvos interneto naudotojų. Tačiau kasdien šie tinklai sulaukia tik apie 1 proc. lankytojų.
Socialinis tinklas „Twitter“ nuo įkūrimo pradžios taip ir nepasiekė reikšmingos auditorijos Lietuvoje. Užsienio politikų ir garsenybių pamėgtas tinklas Lietuvoje turi kiek daugiau nei 7 proc. vartotojų, iš kurių tik 1 proc. apsilanko jame kiekvieną dieną.
Po truputį kelią Lietuvoje skinasi vadinamasis „profesinis“ socialinis tinklas „LinkedIn“, kuris skirtas darbuotojų ir darboviečių paieškai, informacijai apie profesinę veiklą rasti. Lietuvoje jis turi apie 6 proc. interneto vartotojų.
Socialiniai tinklai „Instagram“, „Pinterest“, „Spotify“ ir „Tumblr“, kurie labiau skirti pramogai, Lietuvoje pritraukia atitinkamai 6 proc., 4 proc., 3 proc. ir 3 proc. Įdomu tai, kad „Instagram“ lankytojai yra labiau įsitraukę nei populiaresnių tinklų, tokių kaip „Twitter“, „One.lt“ ir „Draugas.lt“. „Instagram“ kasdien naudoja apie 2 proc., kai minėti tinklai kasdien sulaukia tik apie 1 proc. vartotojų.
Mažiausiai vartotojų Lietuvoje turi 2008 m. įkurta socialinė platforma „Foursquare“. Šia socialine platforma naudojasi vos daugiau nei 1 proc. visų internetu besinaudojančių Lietuvos gyventojų.