Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2014 m. II pusmetį 40 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi viešojo sektoriaus institucijų svetainėse. Lyginant su 2013 m. atlikto tyrimo rezultatais, šis rodiklis išaugo 13 procentinių punktų.
Gyventojai valstybės ir savivaldybių institucijų interneto svetainėse vis dažniau lankosi ne tik informacijos paieškai, bet ir norėdami atlikti tam tikras procedūras. 2014 m. duomenimis, dažniausiai viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse apsilankę gyventojai pildė arba teikė elektronines deklaracijas, prašymus, kitas e. dokumentų formas – tai darė 61 proc. apsilankiusiųjų (palyginimui, 2013 m. – 32 proc.), t.y. įvairias administracines procedūras internete tvarkančių gyventojų dalis per metus išaugo beveik dvigubai.
Dažniau galimybe e. deklaracijas, prašymus, kitas formas pildyti ir teikti internetu naudojosi 30–39 m. amžiaus žmonės, aukštos kvalifikacijos specialistai, aukštąjį išsilavinimą turintys gyventojai, aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys asmenys, vilniečiai.
Institucijų interneto svetainėse gyventojai taip pat ieškojo bendrosios informacijos apie instituciją ar jos veiklą – 46 proc. (palyginimui, 2013 m. – 65 proc.), informacijos apie institucijos teikiamas paslaugas ir jų gavimo tvarką – 40 proc. (palyginimui, 2013 m. – 43 proc.), informacijos apie darbuotojus ir jų kontaktų – 35 proc. (palyginimui, 2013 m. – 36 proc.). Per metus ženkliai išaugo dalis gyventojų, kurie iš viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainių siuntėsi įvairias prašymų, kitų dokumentų formas, skirtas pildyti popieriuje – nuo 13 proc. 2013 m. iki 31 proc. 2014 m.
Pagrindinė priežastis, kodėl gyventojai nesilanko institucijų interneto svetainėse – nėra būtinybės ar poreikio (šią priežastį įvardina net 36 proc. gyventojų, kurie per pastaruosius 12 mėn. nesilankė institucijų interneto svetainėse). Kitos nesilankymo priežastys – pernelyg sudėtingos naudoti elektroninės paslaugos (šią priežastį įvardino 20 proc. nesilankančių gyventojų) bei problemos randant reikalingą informaciją (18 proc.).
Viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse pateikiamos informacijos kokybę gyventojai vertina palankiai – 77 proc. gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi institucijų interneto svetainėse, jų kokybę vertina teigiamai. Šis rodiklis, lyginant su 2013 m. duomenimis, išaugo 4 procentiniais punktais.
Tyrimą atliko UAB „Socialinės informacijos centras“. Tyrimas buvo atliekamas 2014 m. gegužės 22 d. – birželio 2 d., apklausus 1004 Lietuvos gyventojus (16–74 metų amžiaus).