Viena didžiausių Baltijos šalių informacinių technologijų bendrovių „Sonex Technologies“ prognozuoja ryšių su klientais valdymo sistemų populiarumo bangą Lietuvos verslo įmonėse. Tokias prognozes skatina rinkoje atsiradę nauji į platesnį įmonių ratą orientuoti ir paprastesniu valdymu pasižymintys sprendimai.
„Pirmoji CRM sistemų banga Lietuvoje nusirito prieš 3-4 metus. Tačiau tuomet daug įmonių nusivylė įsidiegtais sprendimais, nes dažnu atveju investicijos neatsipirko. Tačiau šiuo metu rinkoje atsiradus naujai produktų kartai, yra pagrindo prognozuoti CRM sistemų atgimimą“, - sako „Sonex Technologies“ rinkodaros vadovas Eimundas Mačiulis.
Pasaulinės tyrimų kompanijos „Forrester Research“ praėjusių metų pabaigoje atlikta studija parodė, kad naujos kartos ryšių su klientais valdymo sistemos nuo senesnių šio tipo sprendimų išsiskiria paprastesniu valdymu ir didesnėmis integracijos galimybėmis.
Per pastaruosius metus naujas ryšių su klientais valdymo sistemas išleido informacinių technologijų lyderės, pavyzdžiui „Microsoft“. Jų pasiūlyti sprendimai orientuoti ne tik į stambias bendroves, bet taip pat ir į smulkaus bei vidutinio verslo segmentą, kuriam dideli gamintojai skiria vis daugiau dėmesio ir siūlo prieinamas kainas.
Jau pernai verslo analizės bendrovė „Datamonitor“ pranešė, kad smulkiam ir vidutiniam verslui skirtų CRM sistemų segmentas kasmet iki 2008 m. augs vidutiniškai 17 proc., t.y. apie 3 kartus greičiau nei visa CRM rinka.
Pasak E.Mačiulio, panašių tendencijų reikėtų laukti ir Lietuvoje. Pagrindinėmis CRM rinkos augimo skatintojomis taps vidutinio dydžio verslo įmonės, kurios iki šiol nenaudojo ryšių su klientais valdymo sistemų visai, arba naudojo tik iš dalies jas atstojančius sprendimus. Šiuo metu tokioms įmonėms jau prieinami pilni CRM sprendimai – tiek dėl kainos, tiek dėl naudojimo paprastumo.
„Sonex Technologies“ šių metų vasarį viena iš pirmųjų Lietuvoje įsidiegė naujos kartos „Microsoft Dynamics CRM 3.0“ versiją. Įvertinusi šio sprendimo galimybes bendrovė nutarė siūlyti pastarosios sistemos diegimo paslaugas ir kitoms šalies įmonėms.
„Mūsų kompanijos atveju nauja ryšių su klientais valdymo sistema vadybininkų darbo sąnaudas pasiūlymų rengimui sumažino 60 proc., o tikslinių pasiūlymų efektyvumą išaugino net 2 kartus. Palengvintas visas pardavimų ir rinkodaros organizavimas – tai turės reikšmingos teigiamos įtakos finansiniams rezultatams“, – teigia E.Mačiulis. Anot jo, panašaus efekto gali tikėtis ir kitos įmonės.