Kalbama, kad debesų kompiuterijos verslas netrukus susidurs su „burbulu“, nes to „debesies“ tiesiog per daug. Amerikoje gal ir per daug, tačiau tikrai ne pas mus, jau ką kalbėti apie kitas besivystančias šalis. Kas gero nutiko per pastarąsias 2 savaites debesų kompiuterijos versle? Štai kelios nuotrupos.
„Dropbox“ toliau perka įmones, kurios kuria įvairias programėles verslo klientams ir pavieniams asmenims. Šį kartą įsigyjama „Loom“ – fotografijų dalinimosi tarnyba. Tai paprasta paslauga, kuri leidžia nufotografavus nuotraukas siųsti į „debesies“ talpyklą ir ten jas rūšiuoti bei dalintis su draugais. Tai, ne pirmas „Dropbox“ pirkinys, susijęs su fotografijomis. Seniau jie įsigijo „Carousel“ tarnybą.
„Microsoft Office 365“ mažina kainas. Pristatytas naujas planas – „Office 365 Personal“ metams kainuos 69,99 JAV dolerių (175 Lt). Juo bus galima naudotis tik dviejuose įrenginiuose – asmeniniame kompiuteryje ir viename planšetiniame kompiuteryje su „Windows“ arba iOS operacinėmis sistemomis. Ši kaina – labai konkurencinga, nes paprastas „Home&Student“ paketas kainuoja 400–500 litų. Tiesa, jo kaina visam laikui, o ne metams. Tai dar ne paskutinė naujiena iš „Office“ stovyklos, nes „Microsoft“ testuoja naują produktą – interaktyvių prezentacijų įrankį kodiniu pavadinimu „Office Mix“. Tai naujos kartos informacijos ruošimo ir platinimo įrankis, tačiau apie jį dar nedaug žinoma.
Vienas iš garsiausių „debesies“ pasaulio vardų yra „Salesforce“. Neseniai kompanijai sukako 15 metų. Jau penkiolika metų verslas visame pasaulyje gali naudotis tam tikrais verslo įrankiais internete ir „debesyje“. Tiesa, 2007-aisiais jie vadinosi „Force.com“, bet vėliau pakeitė pavadinimą į labiau priimtiną verslui. Didžioji pajamų dalis uždirbama iš CRM produktų įvairioms verslo šakoms.
„Debesies“ lobiai vilioja. Tą gali patvirtinti ir iki šiol ne itin svarbaus debesų kompiuterijos verslo žaidėjo „Cisco“ pavyzdys. Taigi, „Cisco“ kuria savo debesų kompiuterijos ekosistemą kartu su partneriais. Per artimiausius dvejus metus „Cisco“ ketina investuoti 1 mlrd. JAV dolerių ir bandyti konkuruoti su kitais dideliais rinkos žaidėjais. Partnerių kol kas nėra daug, tačiau atsiradus realioms investicijoms, jų turėtų padaugėti. Tikėsimės, kad jiems pasiseks.
„Cisco“ – ne vienintelis „debesies“ rinkos naujokas, ketinantis užkariauti pasaulį. Kinijos kompanija „Kingsoft“, mums labiau žinoma, kaip USB atmintinių gamintoja, paleido savo „debesies“ tarnybą „Kingsoft Cloud Group“. Tarptautinė žiniasklaida vis dar aptarinėja „Ubuntu One“ uždarymą, o šie „veikėjai“ konkurencijos su „Dropbox“, „Google“, „Microsoft“ dar nebijo...
Kaip ir buvo tikėtasi, „Microsoft OneDrive“ pavadinimas kažkam užkliuvo. Įdomu tai, kad kompanija „OneBigDrive“ buvo užregistruota praėjus dienai po to, kai „Microsoft“ paskelbė apie tuometinio „SkyDrive“ pavadinimo keitimą. „OneBigDrive“ kol kas apima visas 4 pagrindines „debesies“ talpyklas („Onedrive“, „Google Drive“, „Box“ ir „Dropbox“). Taip pat derasi ir su kitais rinkos žaidėjais, tokiais, kaip „Copy“. Jų produktas yra kiek skirtingas, todėl vargu, ar maža bendrovė bylinėsis su „Microsoft“ ir dėl šio pavadinimo.
Konkuruoti su didžiaisiais suskubo ir ta pati „Ubuntu“, sieksianti ir toliau dirbti debesų kompiuterijos rinkoje. Tik šį kartą su „debesies“ valdymo sistemomis ir serveriais, o ne paprasta talpykla, kurią teko uždaryti.
Veiksmas vyksta, oras kaista. Artinasi vasara, kai bus tikrai karšta visomis prasmėmis. Laimėsime tik mes.