Prieš porą savaičių kompanija „Microsoft“ grasinosi pristatyti savo naujausią API – „DirectX 12“. Ir štai atitinkama prezentacija įvyko: korporacija nemažai informacijos pateikė San Franciske vykusiame žaidimų kūrėjų renginyje „GDC 2014“.
Iš karto reikia priminti, kad „DirectX 11“ mus džiugino beveik penkerius metus: pirmoji vaizdo plokštė su šio API palaikymu buvo pristatyta 2009 m. Buvo žadamas neregėtas technologiškumo lygis, tačiau praktikoje proveržio nesimatė.
Teseliacija, kuri tapo pagrindiniu „DirectX 11“ privalumu, iki šiol nepradėta plačiai naudoti. Apsiribota tik keliais žaidimais, tačiau net ir ten skirtumų teko ieškoti su padidinamuoju stiklu. Aišku, specifiniai testai aiškiai demonstruoja grafikos kokybės skirtumus, tačiau realiuose žaidimuose to praktiškai nesimatė. Reikia tikėtis, kad su „DirectX 12“ pasirodymu „Microsoft“ pavyks viską padaryti daug geriau.
Taigi „Microsoft“ iš karto pareiškė, jog „DirectX 12“ – tai tikras technologinės minties proveržis, kurio širdimi yra 12-ta komponento „Direct3D“ versija. „Direct3D“ buvo smarkiai perdarytas, tai leido komponentui veikti efektyviau ir greičiau.
„Direct3D 12“ leis pilnu pajėgumu išnaudoti šiuolaikines vaizdo plokštes, o kūrėjams tai leis kurti daug gražesnes scenas su didžiuliu objektų kiekiu. Kartu „Microsoft“ suskubo nuraminti: „Direct3D 12“ skirtas darbui skirtingo „kalibro“ įrenginiuose, pradedant išmaniaisiais telefonais ir planšetėmis, baigiant nešiojamaisiais ir stacionariais kompiuteriais, o taip pat naujos kartos konsole „Xbox One“.
Visų pirma, „DirectX 12“ suteikia prieigą prie daug žemesnio aparatinio lygmens, nei anksčiau, o tai leis žaidimams daug geriau išnaudoti daug branduolių turinčių procesorių galimybes, taip pat sumažinti jiems tenkamą bendrą apkrovimo lygį.
Antra, „Microsoft“ tikinimu, naujasis API leis sumažinti ir grafinių procesorių apkrovimo lygį. Tie, kurie nori sužinoti visas technines „DirectX 12“ veikimo detales, gali apsilankyti šiame puslapyje.
„Microsoft“ pareiškė, jog nėra būtinybės bėgti pirkti naują kompiuterį ar vaizdo plokštę: „DirectX 12“ palaiko maždaug 80 proc. šiandien rinkoje parduodamų žaidimų kompiuterių. „Microsoft“ aktyviai bendradarbiaus su gamintojais, kad kuo platesnis produktų asortimentas gautų naujojo API palaikymą.
Pirmieji „DirectX 12“ palaikantys žaidimai turėtų pasirodyti 2015 m. pabaigoje. Kai kurie varikliukų kūrėjai, tame tarp „Epic Games“, jau pareiškė, kad į savo sprendimus įdiegs „DirectX 12“ palaikymą.