Per pastarąsias 2 savaites debesų kompiuterijos versle nieko naujo nenutiko. Aršėja tik konkurencinė kova, kuri mums, eiliniams naudotojams, atneša nemažai naudos – sumažėjusios kainos, naujos paslaugos, padaugėjo nemokamų paslaugų. Viskas taip, kaip ir turi būti. Šį kartą apžvalgoje orientuosimės labiau į programinius dalykus, nei „geležį“.
Stanfordo universiteto mokslininkai išrado būdą, kaip patrigubinti duomenų centro serverių efektyvumą. Šis projektas vadinamas Quasar (kvazaro) vardu. Projekto esmė – specialus algoritmas atsižvelgia į reikalingus serverio resursus ir paskirsto juos atitinkamai po serverius. Atsižvelgiama ne į tai, kokios talpos reikia, o į tai, kokie veiklos parametrai bus reikalingi. Šis projektas vis dar vystomas, tačiau gali turėti rimtos įtakos ateities duomenų centrams, kurie darysis mažesni ir, aišku, pigesni.
Yra vienas „Microsoft“ produktas (jų, aišku, yra ir daugiau), kurio pavydi „Apple“ kompiuterių ir įrenginių naudotojai. Tai „OneNote“ užrašinė. Džiugi žinia visiems. Ji dabar nemokama ir atsisiųsti gali tiek „Windows“, tiek „Macintosh“ vartotojai. Programa pasiekiama puslapyje OneNote.com.
Visi duomenys sinchronizuojami „debesyje“, todėl dabar „OneNote“ galima naudotis darbo ir namų kompiuteryje, telefone, taip pat pasiekti internetu. Iki tol „OneNote“ buvo programinės įrangos „Office“ dalis, taip pat buvo pasiekiama ir internetu, prisijungus prie „OneDrive“ tarnybos. Toks sprendimas yra tik naujos „Microsoft Office“ strategijos pradžia. Kalbama, kad dar kovo mėnesį „Office“ bus prieinama ir „iOS“ naudotojams, pirmiausia, „iPad“ programėlės pavidalu.
„Adobe“ sekasi gerai. Pirmojo ketvirčio apyvarta – 1 milijardas JAV dolerių. Juos džiugina ir tas faktas, kad jau dabar turi 1,84 milijono naudotojų, kurie naudojasi mokamu „Adobe Creative Solutions“ (per 2013 metus prisidėjo 400 tūkstančių naujų naudotojų).
Primename, kad pernai „Adobe“ nusprendė savo populiariuosius produktus „Photoshop“, „Illustrator“ ir t.t. perkelti į „debesį“. Dizaineriai gali sutaupyti nemažai pinigų, nes keičiantis versijoms nebereikia „Adobe“ produktų diegti iš naujo. Tiesa, metinis mokestis yra nepigus ir dabar – apie 600 JAV dolerių metams (apie 1500 Lt), bet naudojant ne visus produktus, kaina dar mažesnė. Naudojant programas „debesyje“, suteikiama ir 20 GB vietos. Bet kuriuo atveju, „Adobe“ signalizuoja – produktų perkėlimas į „debesį“ pasiteisino.
Partnerystės programų (angl. Affiliate) verslas Lietuvoje yra neišvystytas, tačiau vis tiek verta pabandyti. Ir gera pradžia užsidirbti papildomą pinigėlį yra tiesiog rekomenduojant „Google Apps“ savo verslo partneriams ir kitoms įmonėms. Už tai „Google“ pasiruošę mokėti. Nedaug – po 15 JAV dolerių už kiekvieną atvestą naują klientą. Premiją gauti gali tik esami „Google Apps“ naudotojai, ne žmonės „iš gatvės“, o tokių Lietuvoje tikrai yra, net jei „Google Apps“ tapo mokami.
„Debesies“ verslas 2015 metais bus vertas 121 milijardo JAV dolerių, praneša agentūra „Markets and Markets“. 2010 metais debesų kompiuterijos verslo vertė buvo 37 milijardai, tad augimas yra gana rimtas. Tai geros žinios visiems, kas ketina investuoti į šią verslo šaką. Jei gamyboje 5–10 procentų augimas yra puikus rezultatas, 26 procentų rinkos vertės didėjimas turėtų dar labiau pritraukti investuotojų dėmesį. Taigi, startuoliai, pinigų jums artimiausiu metu vis dar bus...
Bendrinis vaizdas ir „debesies“ verslo atmosfera sukasi aplink „Microsoft“ ir naująjį jos vadovą, su kurio atėjimu pasipylė naujos paslaugos ir „debesies“ sprendimai verslui. Nors kompanija „Google“ laikoma lydere, bet „Microsoft“ nė neketina pasiduoti – piginamos paslaugos, keičiama koncepcija, testuojami nauji produktai ir galimybės. Jau dabar matoma, kad šie metai taps „Google“ ir „Microsoft“ kovos arena, kur „Apple“, „Facebook“, „Amazon“ ir kiti gali užimti stebėtojų pozicijas.