Jau kuris laikas nesigirdėjo jokių rimtesnių prognozių apie būsimuosius „Apple“ kompanijos planšetinius kompiuterius „iPad“ – visas rinkos analitikų dėmesys atitekdavo išmaniesiems telefonams „iPhone“. Pagaliau sulaukėme naujos informacijos ir apie planšetes.
Kaip jau puikiai žinote, praėjusiais metais „Apple“ savo gerbėjams pristatė du atnaujintus planšetinius kompiuterius – „iPad Air“ bei „iPad mini“. Peržvelgę pagrindines technines specifikacijas, matysime, jog planšetė „iPad Air“ turi 9,7“ lietimui jautrų ekraną, o „iPad mini“ – 7,9“ lietimui jautrų ekraną. Logiška manyti, jog ir šiais metais „Apple“ turėtų pristatyti atnaujintas 9,7“ bei 7,9“ planšetes. Tačiau analitikai prognozuoja, jog scenarijus veikiausiai bus visai kitoks.
Analitikas Ming-chi Kuo iš „KGI Securities“ savo pranešime prognozavo, kad šiais metais „Apple“ kompanija žada atnaujinti tik „iPad Air“ planšetinį kompiuterį, mat likusios pajėgos bus skirtos tam, kad sukurtų naują didesnį 12,9-ių colių dydžio planšetinį kompiuterį.
Kokių naujovių galima tikėtis iš patobulinto „iPad Air“? Visų pirma, po atnaujinimų planšetinis kompiuteris gaus naujos kartos „A8“ procesorių ir pirštų atspaudų skenerį. Taip pat tikimasi, kad jame jau veiks atnaujinta operacinė sistema „iOS 8“. Kol kas daugiau techninių detalių apie atnaujintą „iPad Air“ planšetę nepateikiama.
Pasak analitiko, be atnaujinto „iPad Air“, „Apple“ kompanijos pagrindinis šių metų tikslas – sukurti naująjį, 12,9-ių colių dydžio „iPad“ kompiuterį. Tai nemenkas iššūkis – reikia ne tik išdirbti techninį sprendimą, bet ir atlikti pakeitimus operacinėje sistemoje „iOS“, mat dabartinė jos versija nebus patogi darbui su tokio dydžio ekranu. O ergonomika, dėmesys smulkmenoms yra prioritetinis „Apple“ uždavinys.
Nors „Apple“ kompanija stengsis kuo greičiau sukurti iki šiol didžiausią savo planšetinį kompiuterį, kartais vadinamą „iPad Pro“, analitikas jo išvysti rinkoje šiais metais nesitiki. Suprantama, kompanijoje neliks laisvų resursų „iPad mini“ tobulinimui, tad planšetės atnaujinimų šiais metais ir nesulauksime.
Tiesa, yra ir dar viena galima priežastis, dėl kurios kompanijoje nelieka laisvų specialistų greitesniam „iPad Pro“ kūrimui – tai išmaniojo laikrodžio „iWatch“ projektavimas. Tai irgi nemenkas iššūkis tiek dėl aparatinės įrangos kūrimo darbų, tiek ir dėl operacinės sistemos tobulinimų.
Tokia kompanijos strategija, pasak Ming-chi Kuo, šiais metais lems mažesnius „iPad“ pardavimus: „iPad mini“ bus neatnaujintas, o „iPad Pro“ nepasirodys iš viso, tačiau informacija apie jį jau bus pasklidusi. Vėliau, pristačius „iPad Pro“, pardavimai turėtų padidėti ir galbūt net viršyti dabartinius.
Ming-chi Kuo yra vienas iš tų retų analitikų, kuris iki šiol stebėtinai puikiai numatė kompanijos „Apple“ pardavimus ir ateities planus. Dabar jis mano, jog šiais metais visų planšetinių kompiuterių „iPad“ pardavimai nuo 34-ių milijonų sumažės žemiau 30-ies milijonų ribos. Jei rinkoje nepasirodys naujasis „iPad Pro“ ar „iPad mini“, pardavimai turėtų mažėti visus metus, nebent „Apple“ kompanija imtųsi naujos rinkodaros.