Reikšmingi pasaulio įvykiai visada kaip magnetas traukia kibernetinius apgavikus. Šlamštalaiškių siuntėjai naudojasi tokiais įvykiais, kad atkreiptų vartotojų dėmesį į reklamuojamas prekes ir paslaugas, arba siunčia kenkėjiškus priedus ir nuorodas. Žinoma, Sočio žiemos olimpiada ne išimtis. Siunčiamų laiškų sraute „Kaspersky Lab“ aptiko aibę šį įvykį eksploatuojančių šlamštalaiškių.
Apie olimpiadą buvo užsiminta šlamštalaiškiuose, siūlančiuose krovinių saugojimo paslaugas: apgavikai pabrėžė reklamuojamo produkto ypatumus, vartotojams skelbdami, kad Rusija, olimpinių žaidynių organizatorė, tariamai naudojasi būtent šio tiekėjo paslaugomis. Be to, buvo pastebėti brukalų siuntėjai, interneto vartotojams siūlantys laikrodžius, neva tokius pat, kokius nešioja olimpiniai čempionai, arba tokių laikrodžių imitacijas.
Taip pat buvo siunčiami tokiais atvejais tradicija tapę „Nigerijos“ šlamštalaiškiai. Prisistatydami kaip grupė turistų, norinčių aplankyti olimpinį Sočį, apgavikai prašė laiškų gavėjų padėti jiems pervesti didelę sumą pinigų tariamai viešbučio rezervacijai ir visiems pasirengimo veiksmams prieš kelionę. Detales jie buvo pasiruošę paskelbti gavę atsakymą, kuriame vartotojas išreikštų susidomėjimą.
„Nigerijos“ šlamštalaiškio pavyzdys, eksploatuojantis 2014 m. olimpiados temą
Įdomu, kad didelė „olimpinių“ šlamštalaiškių dalis siunčiama iš Kinijos. Iš šios šalies išsiunčiamų brukalų skaičius visada buvo didelis pasaulio kontekste, o remiantis 2013 m. rezultatais, Kinija tapo neginčijama lydere šiame segmente – 22,97 proc. pasaulyje siunčiamų brukalų.
Beje, 2012 m. Londone vykusias olimpines žaidynes apgavikai naudojo kaip priemonę neatidiems vartotojams suvilioti. Be gana nekaltos prekių reklamos, „Kaspersky Lab“ analitikai tada užfiksavo aibę „Nigerijos“ šlamštalaiškių, kuriuose buvo panešama apie laimėtą olimpinę loteriją ir nurodoma susisiekti su organizatoriais.
„Prasidėjus olimpiadai, daugelis nekantriai laukia naujienų apie naujas pergales, varžybų rezultatus ir apskritai bet kokius su žaidynėmis susijusius įvykius. Toks didžiulis susidomėjimas, be abejonės, parankus apgavikams: tiesiog prie laiško temos prirašius žodį „olimpiada“, didesnė tikimybė, kad vartotojas atvers priedą ar pasinaudos nuoroda. Būtent todėl mes dar kartą primename: kad ir koks intriguojamas laiškas būtų, jei jis gautas iš nepažįstamo siuntėjo ir atrodo įtartinas, geriau iš karto jį ištrinti neatverčiant“, – rekomenduoja Darja Gudkova (Darya Gudkova), „Kaspersky Lab“ turinio analitikų skyriaus vadovė.