Trečdalis Lietuvos ir ketvirtadalis Latvijos puslapių peržiūrų iš užsienio, sukuriama Didžiojoje Britanijoje. Viena iš trijų puslapių peržiūrų Estijos svetainėse atliekama Suomijoje. „Gemius“ analizuoja Lietuvos, Latvijos ir Estijos interneto svetainių puslapių peržiūrų kilmę.
Tyrimas atskleidžia, kad didžiausio srauto iš kitų valstybių sulaukia Lietuvos interneto svetainės (14 % visų puslapių peržiūrų). Latvijoje užsienio srautas sudaro 12 %, o Estijoje – 11 %.
Lietuvoje didžiausią puslapių peržiūrų iš užsienio dalį atlieka internautai naršantys Didžiojoje Britanijoje (31 %). Antroje vietoje yra Norvegija (10 %), o trečioji šalis, kurios gyventojai labiausiai domisi Lietuvos interneto svetainėmis yra JAV (9 % užsienio puslapių peržiūrų).
Latvija daugiausiai užsienietiško interneto srauto taip pat sulaukia iš Didžiosios Britanijos (26 %). Antroji valstybė, kurioje populiarios latviškos svetainės yra JAV (9 %), o trečioje vietoje – Rusija (8 %).
Estijos interneto turinys daugiausiai dėmesio sulaukia iš Suomijos internautų (33 %). Lankytojai iš Rusijos sukuria 12 % užsienio puslapių peržiūrų, o iš JAV – 7 %.
„Duomenys apie geografinę puslapių peržiūrų kilmę minėtose šalyse gali būti reikšmingas informacijos šaltinis, kuris atskleidžia verslo potencialą arba tinkamiausias plėtros kryptis. Pastaraisiais metais mes matome mažų įmonių aktyvumo bumą peržengiant geografines ribas. Atsiradus internetui ši kliūtis beveik išnyko“, – komentuoja Tomašas Lechovičius, verslo konsultantas dirbantis „Gemius“ – įmonėje, kuri padeda panaudoti internetą verslo tikslais.