Metai baigiasi ir verslo naujienų apžvalgą pateikiame paskutinį kartą šiais metais. Paskutinėmis gruodžio dienomis vargu, ar kas reikšmingo benutiks. Visi užsiėmę šventėmis ir šventinėmis nuolaidomis. Pasižiūrėkime, kuo gyveno debesų kompiuterija šį mėnesį.
Atrodo, „Windows Azure“ stoja į atkaklią kovą su „Amazon Web Services“ (AWS). Ne tik garsiais pareiškimais, bet ir realiais darbais. Pranešama, kad tokios „Microsoft“ tarnybos, kaip „Skype“ ir vis dar nepakeisto pavadinimo „SkyDrive“ artimiausiu metu (2014-siais) bus perkeltos į „Windows Azure“ platformą. Ten pat kraustosi ir „Xbox“, „Outlook“ ir kitos populiarios tarnybos. Jau minėjome, kad „Windows“ atidaro naują duomenų centrą Brazilijoje, San Paule, todėl galės pasiūlyti paslaugas ir vietinėms Brazilijos kompanijoms.
Didelių duomenų (angl. Big data) naujienos. Prie „Amazon“ jungiasi ir „Google“, kuri netrukus visu pajėgumu paleidžia „Google Compute Engine“. Ši tarnyba yra skirta įmonėms, dirbančioms su dideliais duomenų srautais ir jų analize. Tai paprastai daro itin galingi serveriai ir specifinė infrastruktūra.
Kol „Google“ krapštosi Brazilijoje, AWS žengia koją į Kiniją. Tiesa, ji veikia jau dabar, tik paslaugas, kurios siūlomos kinų vartotojams yra iš kitų serverių, kurie yra bet kur, bet ne pačioje Kinijoje. „Amazon“ atsižvelgė į kinų poreikius ir „debesies“ tarnybos bus pasiekiamos greičiau ir duomenys keliaus ne taip toli.
Atrodo, kad prognozės dėl „IoT“ neišsipildys. Kažkada analitikai prognozavo, kad naujoji interneto era išauš 2014 metais, nes „Cisco“ ir kiti milžinai jau įnešė nemažą įnašą į „Internet of Things“ pradžią. Deja, ne viskas taip greitai, nes dar liko išspręsti kai kurias energijos ir ryšio problemas. Įrenginius sujungti jau galima, tačiau ar jie dirbs efektyviai – dar neaišku. Buvo kalbama, kad „IoT“ palies 20 milijardų įrenginių visame pasaulyje. Deja, tiek įrenginių reikia elektros, tad ją gamindamos elektrinės tik dar labiau terš gamtą ir skatins globalinį atšilimą.
„Outlook.com“ turi apie 400 milijonų paskyrų. To negana, todėl „Outlook“ pradėjo kviestis pas save „Gmail.com“ vartotojus pasiūlydami sklandų perėjimą iš „Gmail“ į „Outlook“. Labai įdomu kodėl? Atsakymas gali būti gana paprastas – interneto reklama. Per praėjusius metus reklama „Outlook“ pašto tarnyboje sumažėjo 31 procentu, o tai yra gana daug. Dėl to ir bus bandoma pakelti reklamos „apsukas“, pritraukiant dar daugiau naudotojų.
Akivaizdu, kad konkurencinė kova ir nauji mūšiai prasideda jau dabar, žiūrint į 2014 metų perspektyvą. Dviračio išradinėti nereikia – reikia tik išrasti greičiausią dviratį. Tą dabar ir bando padaryti didžiosios pasaulio „debesies“ kompanijos. Besikeičiantis vartojimo būdas (pereinama iš stacionarių kompiuterių į mobilius įrenginius arba priešingai - į televizorius ir kitus „neprotingus“ mechanizmus) tą konkurencinę kovą dar labiau paaštrina ir tai matysime visus 2014 metus. Konkurencija yra gerai, nes kai du pešis, laimės tik trečias – vartotojas.